A táplálkozásról is sokat elárul a haj állapota. Mikortól tekinthető kórosnak a hajhullás?

hirdetés

hirdetés

Az évkezdet és a tavasz sokak számára a fogyókúráról szól. Az ún. gyors- vagy divatdiéták gyakran egyoldalú, csökkentett energiatartalmú táplálkozást jelentenek, és nem kiegyensúlyozott étkezéssel járó, mozgással kiegészített életmódváltást. A fogyókúrázóknál vitamin- és tápanyaghiány léphet fel, aminek egyik tünete a hajhullás. 

A hajhullás gyakori jelenség, különösen tavasszal.

– A haj növekedésének és élettartamának alapvetően három szakaszát különböztetjük meg. A hajszál aktív növekedési szakaszát anagén fázisnak hívjuk, normál állapotban a hajszálak kb. 85 százaléka van ebben a fázisban, ugyanakkor a tápanyaghiány lassíthatja ezt a folyamatot. Az anagén fázist az átmeneti fázis követi, amikor a haj növekedése megáll, a haj megkezdi átalakulási folyamatát.  A hajszálak kb. 1 százaléka van ebben a szakaszban, ez a fázis csak néhány napig tart. A telogén nyugalmi vagy kilökődési fázisban a hajszál kihullik, de a gyökérrészben már új sejtek termelődnek. Ebben a szakaszban a hajszálak aránya a teljes hajállományhoz viszonyítva kb. 14 százalék, ez a stádium 2-4 hónapig tart. Számos tényező vezethet oda, hogy ez a folyamat felborul és elkezdődik a fokozott hajvesztés – fejtette ki dr. Csősz Judit bőrgyógyász.

Napi 100 hajszál elvesztése fölött a szakemberek már hajhullásról beszélnek, ennek hátterében számos tényező állhat: hormonális okok, a szervezetet érintő vagy a hajas fejbőr betegségei, gyermekszülés utáni állapot, a klimax, a stressz, a túlzott napsugárzás.

Fontos, hogy időben felismerjük a hajhullást és tegyünk ellene. Első körben az okokat kell felderíteni. Tavasszal az időjárás változása, az évszakváltás okozhat kismértékű hajhullást, ezt súlyosbíthatják az ilyenkor szokásos diéták és fogyókúrák, amennyiben a szervezet ez idő alatt nem kapja meg a szükséges vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagokat.

Hajunk egészsége szempontjából is kulcsszerepe van a megfelelő étrendnek, az ún. hajbarát táplálkozás nem nélkülözheti az A-vitamint, a B-vitaminokat, a C-vitamint, a H-vitamint, emellett fontos a cink-, réz-, vasbevitel, illetve a fehérjedús táplálkozás.

Étrend-kiegészítőket – hajvitamin kapszulát – is bevethetünk, ám ezek nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. Olyan hajvitamint célszerű választani, melynek hatékonyságát klinikailag igazolt eredmények támasztják alá, illetve hajhullásra olyan készítményt válasszunk, amelyet kifejezetten hajhullás ellen fejlesztettek ki. A Tricovel hajszépség-vitamin megfelel minden fontos kritériumnak.

 

hirdetés

Életszépítők

Hobbiblogként cseppentem a virtuális világba 2012-ben. Sokat változtam azóta. Kitartó kis csapat áll mögöttem.

A www.eletszepitok.hu weboldal bárminemű tartalma a
Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.
Még nincs hozzászólás

Válaszolj!

Az e-mail cím nem lesz nyilvános.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás