Diós tésztasaláta

hirdetés

Az egészséges táplálkozás nem nélkülözheti az olajos magvakat, hiszen nagy mennyiségben tartalmaznak többszörösen telítetlen zsírsavakat, továbbá gazdag vitamin- és ásványianyag-forrásnak számítanak. Rendszeres fogyasztásuk jelentősen csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását, és gyulladáscsökkentő hatásuk sem elhanyagolható.

Frank Júlia Magos receptek c. szakácskönyvében több mint 100 recept található, s ezek mindegyike tartalmaz valamilyen olajos magot. Érdemes kipróbálni valamennyit – mi, apróbb módosításokkal a diós tésztasalátát készítettük el. Önmagában is kiadós és finom, hús mellé köret gyanánt is fogyasztható, a jégsalátát nyers kínai kellel helyettesíthetjük. A receptet a Kiadó engedélyével közöljük.

Hozzávalók kb. 4 személyre

fél fej jégsaláta

2 dl natúr joghurt

maréknyi durvára vágott dió (a recept 10 dekát ír)

10 dkg szarvacskatészta (mi csavart csőtésztával készítettük)

3 ek extra szűz olívaolaj (vagy egyéb hidegen sajtolt salátaolaj)

1 mk tökmagolajat is tehetünk bele

1 kis fej vöröshagyma

1 citrom leve

1 evőkanál mustár

1 csapott mokkáskanál őrölt fehér bors (kevés citromborsot is használtunk)

hirdetés 

hirdetés 

Elkészítés

A diót száraz serpenyőben kissé megpirítjuk.

A jégsalátát leveleire szedjük, megmossuk, szárazra töröljük vagy salátacentrifugában megszárítjuk. Kis kockákra vágjuk, befedjük és tálalásig a hűtőszekrényben tartjuk (fagyasztóba is tehető rövid időre).

A tésztát sós, forrásban lévő vízben megfőzzük, leszűrjük és félretesszük.

Egy nagyobb salátástálba öntjük a joghurtot, a citromlevet, a mustárt és az olajat. Addig keverjük, amíg sima, egynemű öntet nem lesz belőle.

Ezután belekeverjük a fokhagymaprésen átnyomott vöröshagymát, és őrölt fehér borssal, citromborssal és sóval ízesítjük.

Hozzáadjuk a diót, végül a még meleg tésztát is beleforgatjuk a mártásba.

A tálat lefedjük és hűtőben néhány órán keresztül érleljük.

Közvetlenül a tálalás előtt a tésztába forgatjuk a jégsalátát.

 

 

Könyvajánló

Frank Júlia: Magos receptek
Variációk egészséges olajos magvakra

Az egészséges táplálkozás nem nélkülözheti az olajos magvakat, hiszen nagy mennyiségben tartalmaznak többszörösen telítetlen zsírsavakat, továbbá gazdag vitamin- és ásványianyag-forrásnak számítanak. Rendszeres fogyasztásuk jelentősen csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását, és gyulladáscsökkentő hatásuk sem elhanyagolható.
Az olajos magok nem csak nassolnivalók! Sokféle étel készíthető olajos magvakkal, a levesektől kezdve egészen a különféle desszertekig. A diós-mákos süteményeket mindenki ismeri, azonban „magos” leveseket, hús- és zöldségételeket, tésztákat már nem biztos. A kötetben szereplő több mint 100 recept mindegyike tartalmaz valamilyen olajos magot, érdemes kipróbálni valamennyit!

Frank Júlia több tucat szakácskönyv szerzője, a magyar gasztronómiai irodalom kiemelkedő képviselője.

Terjedelem: 88 oldal
Méret: 164 x 178 mm
Kötés: keménytáblás

 

 

Életszépítők

Hobbiblogként cseppentem a virtuális világba 2012-ben. Sokat változtam azóta. Kitartó kis csapat áll mögöttem.

A www.eletszepitok.hu weboldal bárminemű tartalma a
Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.
Még nincs hozzászólás

Válaszolj!

Az e-mail cím nem lesz nyilvános.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

hirdetés

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás