A mozgás a király, a táplálkozás a királyné, együtt övék a királyság. A nyári alak télen készül. Sportolj rendszeresen!

hirdetés

smeller_kitty_4_sm

Van egy csomó egészségmániás, aki csak természetes táplálékon él, de nem mozog, és borzalmasan néz ki. Aztán vannak mások, akik mennek, mint a golyó, de csupa szemetet esznek. A mozgás a király. A táplálkozás a királyné. Együtt övék a királyság. (Jack LaLanne)

Azt mondják, akár a diétát, a mozgást is csak elkezdeni nehéz. Nos, igen. Viszont újra kezdeni még nehezebb! Természetesen az izmok emlékeznek, ezért nem is fizikailag nehéz újrakezdeni, inkább lelkiekben. Mert aki egyszer rákapott a sportra, ilyenkor gyötri magát, nem érti, miért is hagyta abba.

Lássunk néhány helyzetet, illetve kifogást, melyek ha kiiktatsz elkerülheted a kínzó lelkiismeret furdalást.

Rosszul, vagy sehogy sem szervezed meg a napjaidat, azon belül is azt, hogy mikor és mennyit edzel.

Ha bele is kalkulálod a napodba a mozgást, az edzőterem felé és a hazafelé vezető utat kihagyod a számításokból, ezért összedől a napod, és a következő edzés azért marad el, mert a múltkor is emiatt borult minden.

Ha minden alkalommal ugyanoda, ugyanolyan edzésre jársz. Biztos útja annak, hogy megund a hőn szeretett edzésformát. Természetesen lehet nagy kedvenc, amit gyakrabban csinálsz, de hidd el, nem csak a lelked, de a tested is díjazni fogja a változatosságot.

Nem a számodra megfelelő sportot, mozgásformát választottad, ezért úgy érzed, hogy a befektetett energia nem térül meg, vagy nem arányosan. Javaslom, mindenképp keress meg egy edzőt, aki személyre tudja szabni az edzéseidet, úgy, hogy figyelembe veszi a napi étrendedet és a napi rutinijaid mellett a ritmusodat.

Azzal még nagyon kevesen foglalkozunk, hogy olyannyira személyre szabott edzéstervet alakítsunk ki, hogy a hormontípusodat is figyelembe vegyük, de ha van lelehetőséged erre, mindenképp ajánlom!

Nagy slunggal elkezded a mozgást, de nem tartasz pihenőnapot, ezáltal enerválttá és kedvetlenné válsz. Még jó, hogy abbahagyod, hiszen egy idő után – akármilyen motivációs videót is nézel – nem tudod elvonszolni magad az edzőteremig. Pihenni kell, ez fontos.

“Fáj a fejem!” Ex-migrénesként mondom, hogy az esetek többségében a mozgás igenis jót tesz! Ha felpörgeted egy kicsit a szervezeted, az oxigén- és a vérellátás is sokat javul, és lehet, hogy csak ennyi kellett a fájdalom elűzéséhez. Természetesen nem ilyenkor kell rekordokat dönteni, viszont nagyon büszke leszel magadra. “Eeeaaz!Ma is megcsináltam!”

Mielőtt lemondod vagy elhalasztod az edzést, mindig mérlegelj, hogy megéri-e. Én azt tapasztalom, és ezt mondani is szoktam a vendégeimnek, hogy a legnehezebb napokon esik a legjobban az edzés. A tested kellemesen elfárad, a lelked pedig csordultig lesz energiával. A környezeted is jobban fogja díjazni, ha rendszeresen levezeted a feszkót egy erdei futással vagy a teremben, és nem velük kísérletezel. Tehát még a kapcsolataidnak is jót tesz.

Sokszor kérdezik tőlem: “Neked honnan van ennyi energiád? Gyerekeket eszel reggelire, vagy vért iszol?” Szokásommá tettem a sportot. Úgy alakítom a napi teendőket, hogy a mozgás ne, vagy csak nagyon ritkán maradjon el.

Ha például szeretsz kocogni, futni, beszéld rá a barátokat, hogy menjetek el együtt. Ha ráadásul hasonló formában vagytok, még a húzóerői is lehettek egymásnak. Öt-hat éve futok rendszeresen, így már nem kell vadásznom a futótársakat, sőt, néha egy magányos, énidős futásnak is örülök. Van egy barátnőm, aki nagyon gyorsan tud futni, ha vele tartok, tudom, hogy szintidőt javítunk úgy, hogy közben beszélgetésre is futja, tehát összekötjük a kellemeset a hasznossal.

smeller_kitty_57

Ha nincs jelenleg olyan barátod, akit eltudsz magaddal csalni mozogni, a legjobb módja, hogy barátokat szerezz, ha eljársz csoportos órákra. Nekem több vendégből lett barátnőm is van, remek embereket ismertem meg bennük. Számunka a futás, a hajnali aerobik után egy reggelizés minőségi idő, ráadásul alakbarát program. Szóval, menj el bátram az edzőterembe, mosolyogj rá mindenkire, aki szimpatikus, ki tudja, lehet, hogy a szerelem is itt talál rád…

Végül, de nem utolsó sorban: fontos, hogy milyen ruhában edzel! Nem azt mondom, hogy az összes szettedet világmárkákból válogasd össze, de mindenképpen legyen funkcionális. Hiszek a színterápiában is, és alkalmazom. Nagyon motiválóan tudott és tud rám hatni a mai napig. Jelenleg piros és narancssárga színekkel energetizálom magam az edzésekre, néznek is a vendégeim, hogy mi van velem… Ettől még lehet az edzés kemény, nem kell divatbemutatót rendezni, de meglátod, ha veszel egy gyönyörű short-ot vagy felsőt, alig várod majd, hogy felavathasd.

smeller_kitty1ny
Azokhoz a mozgásformákhoz vonzódom ösztönösen, melyekben jól nyomon követhető és mérhető a fejlődés.

Hogyan szerettem meg ennyire a mozgást?

Azokhoz a mozgásformákhoz vonzódom ösztönösen, melyekben jól nyomon követhető és mérhető a fejlődés. A sikerélmény nagyon motiváló. Amikor látom, hogy ismét jobb időt futottam, vagy egy kilométerrel hosszabb távot tudtam megtenni. A TRX-edzés a másik nagy kedvencem, ettől lettem sokkal formásabb, az izmaim feszesebbek, tónusosabbak. Mivel a saját testsúlyommal végeztem, az elején nagyon nehéz volt, és nagyon boldoggá tett, amikor azon kaptam magam, hogy 3-4 ismétléssel többet bírok. Rengeteg ilyen sport van, hozzám ezek állnak a legközelebb, ezért ezeket emeltem ki.

Érdemes elmenni olyan életmódtáborokba is, ahol központi szerepet kap az edzés. Ma már annyiféle van, hogy válogatni is lehet. Itt is születhetnek életre szóló barátságok és értékes kapcsolatok, amellett, hogy fókuszáltan az egészség jegyében töltesz el pár napot.

Télen se hagyjátok el magatokat! Legyen kéznél a szekrényben egy-két tavaszi, nyári ruhadarab, és néha bújjatok bele, az legyen a mérce (vagy még egy annál is jobb forma).

Már-már közhelyesen hangzik, de a nyári alak tényleg télen készül.

 

Kövér vagyok, nem tudok lefogyni! Azzá válsz, amit magadról hiszel. Életmódváltás gondolattréninggel

Fogyókúra. Hogyan kezdj neki? Miként vészeld át a kezdeti nehézségeket?

Bye-bye háj! Jellemző hibák, tévhitek a fogyókúrában. Ezeket felejtsd el, ha minőségi fogyásra vágysz!

Smeller Kitty

Életmód tanácsadó, motivátor, aerobic edző

Smeller Kitty "Fittike"vagyok. Huszonhét éve keresem a szépet és a jót magam körül és az emberekben. Tizenhat éves koromban úgy döntöttem, hogy megválok a duci kislánytól, aki addig voltam, és egészséges, csinos, fitt ember leszek. Így lett belőlem aerobik edző. A helyes táplálkozással kapcsolatos ismereteimet szeretném tovább mélyíteni, hogy még több embernek segíthessek az egészséges életmód kialakításában. Meggyőződésem, ha a test-lélek-szellem egyensúlyára figyelünk, az élet a nehézségek ellenére is szép lehet! Sőt, gyakran nehézségek árán kapjuk az élet legnagyobb ajándékait és a fontos felismeréseket. Mottóm: egyszer fent, másszor még fentebb! A jót keresem mindenben, és mindig a legjobbra számítok.

A www.eletszepitok.hu weboldal bárminemű tartalma a
Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.
Még nincs hozzászólás

Válaszolj!

Az e-mail cím nem lesz nyilvános.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

hirdetés

Loading...

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás