17 napos diéta. Életmódváltó táplálkozási program. Fogyókúrás napló (7.)

hirdetés

Magyar nyelven viszonylag kevés tapasztalati információ áll rendelkezésre a 17 napos diétáról. A Dr. Mike Moreno családorvos által kidolgozott táplálkozási program nem újkeletű, rengeteg követője van, elsősorban az USA-ban. A doktor könyve a Scolar Kiadó jóvoltából néhány éve magyar nyelven is elérhető. Szerkesztőnk vállalta, hogy a kötet és a hozzá tartozó szakácskönyv útmutatásait követve diétáját naplószerűen megörökíti az eletszepitok.hu magazinon. Célja az ideális testsúly elérése, megtartása, továbbá az egészségmegőrzés.

A sorozattal igyekszünk hasznos információkkal szolgálni. Nem célunk, hogy bárkit is meggyőzzünk arról: nincs ennél rövidebb út az egészséges fogyáshoz, súlytartáshoz. Csupán a tapasztalatokat szeretnénk átadni. A sorozat összeállításai nem utólag készülnek, hanem a diéta idején. 

***

A cikksorozat 7. része, a diéta 8. napja.

Ez a zsír!

Ma a zsírról szeretnék érdekes tényeket megosztani veletek Dr. Mike Moreno családorvos könyvéből. 

Egy átlagos felnőttnek 40 milliárd zsírsejtje van.

A zsírszövet az egyik legnagyobb tömegben előforduló szövetünk.

A lányok több zsírsejttel születnek, mint a fiúk.

Tizenéves korunk után általában már nem jön létre több zsírsejtünk.

A zsír mennyisége két módon növekedhet a testünkben: vagy a zsírsejtek megnövekedésével, vagy új zsírsejtek létrejöttével.

A zsírsejtek száma csak nőhet, de sosem csökkenhet. 

Ha fogyunk, a meglévő zsírsejtjeink zsugorodnak össze.

Ha a zsírsejtek elpusztulnak, a testünk azonnal újakat állít a helyükre.

Az elhízott emberek zsírsejtjei nagyobbak.

Kétfajta zsírsejt van: fehér és barna. A fehér zsírsejtektől lesz szűk a farmerünk. Barna zsírsejtekkel csak a csecsemők rendelkeznek, ezek segítik az energiatermelésüket.

Ha sportolunk, a sejtjeink olyan enzimet állítanak elő, amely megparancsolja a zsírszöveteknek, hogy engedjék át raktárkészletüket az izmoknak. Az izmok aztán elégetik a zsírt.

A zsírsejtek ösztrogént tárolnak, az ösztrogén pedig több rákbetegség kialakulásáért is felelős, például a menopauzán túl levő nők esetében a mellrák kialakulásának hátterében is ez állhat.

Testünk a fejünktől a lábujjunk felé haladva halmozza fel a zsírt és ugyanilyen sorrendben fogyasztja el.

Testünk zsírszövetei olyanok, mint egy síruha: megvédenek a hidegtől. A fogyókúra egyik kellemetlen következménye, hogy többet fogunk dideregni.

***

A mai étrendem meglehetősen egyszerű volt és soványabb is a megengedettnél. Sűrűbb munkanapokon ennyire futja. Szerencsére nem éreztem úgy, hogy éhezek – a bűnözésnek még csak a gondolata sem merült fel (nem úgy, mint hétvégén). Tisztában vagyok azzal, hogy a diéta előtt fanyalogva néztem volna erre a listára – 10-12 évvel ezelőtti önmagam nem is hitte volna, hogy képes leszek diétát tartani. Soha nem szerettem, ha mások mondják meg, mi a jó a testemnek. A változást az hozta el, hogy amikor önszántamból és alapvetően hiúsági okokból pár éve elkezdtem egy saját összeállítású diétát, a rejtélyes elváltozás hirtelen megszűnt. Nem dagadt többé a jobb bokám – a lábdagadás szerencsére azóta sem tért vissza. Kitapasztaltam, hogy jót tesz, ha elhagyom a finomított szénhidrátokat, ha kerülöm a lisztes és cukros ételeket, édességeket. A közérzetem is sokkal jobb, ha így étkezem! Senkit sem szeretnék meggyőzni a diéta hasznosságáról, mert azt vallom, hogy mindenkinek önmagát kell meggyőznie erről. Fontos persze a motiváció, öröm, ha valakit ez a sorozat arra inspirál, hogy elinduljon az úton… A diéta nemcsak fogyásról szólhat – az egészségről kellene szólnia eredendően. Pontosabb azt a kifejezést használni rá: táplálkozási program. Moreno diétája nemcsak a fogyás elindításában segít, hanem a súly megtartásában is. Aki átáll erre a programra, nem fog többé súlyproblémák miatt szenvedni. Minden diéta alapja az önkontroll. Az, hogy komolyan veszed magad, a szervezeted igényeit. Fontos, hogy legyen meghatározott célod, ezt akár kilókban is nevesítheted (leadni 5-10-20-25 stb. kg-ot), elérni és megtartani a vágyott strandformát, sportosabban élni stb.

A fogyás új emberré épít! Higgy magadban!

Mai étrend

2 liter víz, kb. 6 dl forró zöld tea 

Reggeli

gombás omlett két tojásból, kápia paprikával

zöld tea

Tízórai

1 alma

Ebéd

5 dkg edami sajt felkockázva, 2 alma felkockázva 

Uzsonna

kaukázusi kefir 

Vacsora

saláta: kb. 15 dkg csirkemell, negyed jégsaláta, 1 főtt tojás, 3 retek (balzsamecet, szőlőolaj)

Ma ezzel az idézettel búcsúzom…

 

hirdetés

Szépítők Magazin

Életszépítők néven kezdődött a történetem 2012-ben. Magazinként 2013 óta olvashatsz. Független, önerőből fenntartott magazin vagyok a weboldalak rengetegében. Ha mondanivalód van vagy szeretnél bemutatkozni nálam saját alkotással, írj az info@szepitokmagazin.hu e-mail címre!

A www.eletszepitok.hu weboldal bárminemű tartalma a
Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.
Még nincs hozzászólás

Válaszolj!

Az e-mail cím nem lesz nyilvános.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás