Azonnal ható társadalomkritika. Uğur Gallenkuş képpárjai világunk szélsőségeiről

Uğur Gallenkuş digitális kollázsaiból, képpárjaiból válogattunk. Világunk szélsőségei, ahogy ő láttatja. 

Uğur Gallenkuş Isztambulban él, magát hétköznapi állampolgárként jellemzi. Fokozottan érzékeny világunk szélsőségeire, ellentéteire. A felelősségvállalás, segítségnyújtás és változtatás szükségességét sajátos módon hirdeti: digitális kollázsokon keresztül mutat be sorsokat, történeteket. Gallenkus a közösségi médiában – Facebookon, Instagramon – publikálja alkotásait, minden képéhez készít magyarázó szöveget, de a mondanivaló enélkül is átjön. Nem kíméletes, felkavaró felvételeket is előszeretettel használ a kollázsaihoz.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Smoke rises from buildings following air strikes on the rebel-held besieged town of Arbin, in the eastern Ghouta region on the outskirts of the capital Damascus on January 8, 2018. Photo: Amer Almohibany @amer.almohibany #ParalelEvrenSavaşBarış📷

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

Gallenkus autodidakta módon sajátította el a képalkotás folyamatát, a képszerkesztő programok használatát, tanárként dolgozik, nem a művészetéből él. Az első képet 2015-ben, Aylan Kurdi szíriai kisfiú halála készítette, a gyermek holttestéről készült fotó bejárta a világot. A Kurdi család csónakkal próbált átkelni Törökországból a görög Kos-szigetre, ám a családfő kivételével mindenki odaveszett. A kisfiú partra sodródott holttestéről készült fotó megrendítő mementója a menekültválságnak.

Önarckép

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

My dear friend @prasadbhatart ‘s new work and my #newprofilepic . Thank you so much Prasad. I like it. I hope your like it. 😉

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Don’t shop, adopt. (TR) Satın alma, sahiplen. . #ParalelEvrenSavaşBarış 📷 . #adoptdontshop #hayvanhakları #animalright #art #collageartist #collage #collageart #ParalelEvrenSavaşBariş

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

DOWN: Hands of refugees stretch out as they scramble for donations in the Balukhali camp on September 18, 2017 in Cox’s Bazar, Bangladesh. UP: Players of the USA lift the Women’s World Cup Trophy following the 2019 FIFA Women’s World Cup France Final match between The United States of America and The Netherlands at Stade de Lyon on July 07, 2019 in Lyon, France. (TR) AŞAĞI: 18 Eylül 2017’de Bangladeş, Cox’s Bazar’daki Balukhali kampında yapılan bağışları mülteciler kapmak için çırpınıyorlar. YUKARI: 7 Temmuz 2019’da Fransa, Lyon’da ki Lyon Statyumunda Birleşik DEvlet ve Hollanda arasındaki 2019 FIFA Kadınlar Dünya Kupası Final maçını takiben kazanan Birleşik Devletler oyunları kupayı kaldırıyorlar. . Photos: D: Allison Joyce @allisonsarahjoyce U: Richard Heathcote @rheathcote @gettyimages . #ParalelEvrenSavaşBarış 📷 . #rohingya #mülteci #refugee #savaş #war #art #collageartist #collage #collageart #ParalelEvrenSavaşBariş

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

#REMAKE A refugee girl observes the sunset at Dibaga Refugee Camp. Iraqis caught in Islamic State crossfire flee to refugee camps near Mosul. The conflict has left behind deeply scars in the psyche of children and it has reversed more than two decades of expansion of access to education. August, Iraq 2016. (TR) Bir mülteci kız Dibaga mülteci kampında gün batımını izliyor. Işid ile Irak güçleri arasındaki çatışmadan kaçan Iraklılar Musul yakınlarındaki mülteci kamplarına kaçtılar. Çatışma özellikler çocukların ruhlarında derin yaralar bıraktı ve bu çatışmalar eğitime erişimi onlarca yıl sürecek şekilde geri kalmasına sebep oluyor.Irak, Ağustos 2016. . Photo: Diego Ibarra Sanchez @diego.ibarra.sanchez . #ParalelEvrenSavaşBarış 📷 . #ırak #iraq #mülteci #refugee #savaş #war #art #collageartist #collage #collageart #ParalelEvrenSavaşBariş

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

#ParalelEvrenSavaşBarış 📷 . #küreselısınma #globalwarming #iklimdeğişikliği #climatechange #savaş #war #art #collageartist #collage #collageart #ParalelEvrenSavaşBariş

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hundreds of Rohingya people crossing Bangladesh’s border as they flee from Buchidong at Myanmar after crossing the Naf River in Bangladesh, 10 September 2017. According to the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) more than 525,000 Rohingya refugees have fled from Myanmar for violence over the last month with most of them trying to cross border reach Bangladesh. (TR) Myammar’daki Buchidong’dan kaçarken Bangladeş’teki Naf Nehri’ni ve Bangaladeş sınırını geçen yüzlerde Rohingya’lı, 10 Eylül 2017. Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği’ne (UNHCR) göre, 525.000’den fazla Rohingya mültecisi Myanmar’dan geçen ay boyunca şiddet nedeniyle kaçtı ve çoğu sınırdan geçerek Bangladeş’e ulaşmaya çalıştı. . Photo: K.M. Asad @kmasad . #ParalelEvrenSavaşBarış 📷 . #Rohingya #Mülteci #Refugee #savaş #war #art #collageartist #collage #collageart #ParalelEvrenSavaşBariş

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

Gallenkus nem gondolta, hogy a kollázsai ekkora visszhangot váltanak majd ki. – Minden úgy történt, mintha isteni tervezés lenne – mondja. Világunk tele van olyan problémával, melyek felett nem lehet, nem is lenne szabad érzéketlenül szemet hunyni. 

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

12 year old Kurshida holds her drawing at a CODEC and UNICEF “child friendly space” on September 21, 2017 in Cox’s Bazar, Bangladesh. Kurshida fled to Bangladesh from Bourashidapara village in Myanmar almost a month ago. Her drawing depicts a scene that she witnessed while fleeing her village; the military shooting everywhere, lighting her home on fire, the military cutting her niece’s throat with a machete while she slept, her newborn sister being shot, a helicopter dropping bombs, and her neighbors being shot while they tried to flee. With children making up around 60 percent of the 420,000 Rohingya that have fled into Bangladesh, many below 18 years old arrived into the makeshift tents highly traumatized after seeing family members killed and homes set on fire. (🇹🇷) 12 yaşındaki Kurşida, 21 Eylül 2017 tarihinde Cox’s Bazar Bangladeş’te Codec ve Unicef’in “Çocuk Dostu Alan” etkinliğinde yapmış olduğu çizimi tutuyor. Kurşida, Myanmar’ın Bourashidapara köyünden Bangladeş’e yaklaşık bir ay önce kaçtı. Çiziminde, köyden kaçarken şahit olduğu sahneleri tasvir etmiş; gelişi güzel her yere ve evine ateş eden bir askeri, yiğenin boğazını kesen bir askeri, yeni doğan kardeşinin vuruluşunu, helikopterden atılan bombalar ve kaçmaya çalışan komşularının vurulmasını. Bangladeş’e kaçan 420 Bin Rohingya’lıların %60’ı çocuklardan oluşuyor, 18 yaşından küçüklerin çoğu, aile üyelerinin öldürüldüğünü ve evlerinin yakıldığını gördükten sonra son derece ağır travma geçirir şekilde kamplara gelmişler. . Photo: Allison Joyce @allisonsarahjoyce @gettyimages . #ParalelEvrenSavaşBarış 📷

Uğur Gallenkuş (@ugurgallen) által megosztott bejegyzés,

Gallenkus digitális fotókollázsai kakukktojásnak számítanak az Instagramon látható, hamis valóságot láttató képek sorában. Elgondolkodtatnak, kizökkentenek, ha csak egy pillanatra is, a következő vizuális ingerig, amely már arról szól, hogy az élet szép, igazságos, mindenkire egyformán süt a nap.

Webajánló: saatchiart.com/ugurgallen

Instagram: instagram.com/ugurgallen

Facebook: facebook.com/ugurgallen

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

8 − egy =

hirdetés