Töltött cékla almával, sajttal, dióval

A cékla alacsony kalória- és szénhidráttartalma miatt beiktatható a diétás étrendbe,  de nemcsak fogyókúrázók fogyaszthatják, hiszen magas vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt kedvező élettani hatása van. Káliumtartalma jelentős, vizelethajtó hatású, a vitaminok közül az A-, B- és C-vitamin-tartalma kiemelkedő. Vérképző, segít a szervezet sav-bázis egyensúlyának helyreállításában, a máj működését is támogatja. Daganatos betegségek kezelésében, megelőzésében is fontos a szerepe.

A töltött cékla sokféle változatban elkészíthető. Töltelékként használhatunk darált hús vagy gomba alapú ragut, párolt rizst, almát, sajtot, juhtúrót – érdemes kísérletezni a fűszerezésével is. 

Hozzávalók személyenként

1 közepes cékla

1/3 meghámozott alma apróra vágva

kb. 2 dkg félkemény félzsíros sajt apróra vágva (trappista, edami, ementáli…)

kb. 2 dkg fetasajt vagy félzsíros, lágy krémfehér sajt

3-4 szem dió apróra vágva

friss rozmaring vagy petrezselyem díszítéshez

Elkészítés

A megmosott céklát bő vízben főzzük puhára.

Hagyjuk kicsit hűlni, majd hámozzuk meg.

Vájjuk ki a belsejét. Készíthető belőle reszelt almával dúsított püré, de felhasználható sütihez is. Sütihez recept >>

Helyezzük jénai tálba vagy tepsibe.

Töltsük meg rétegesen – alma, félkemény sajt, zöldfűszer -, a tetejére kerüljön a dió és a lágy sajt és kevés félkemény sajt.

Előmelegített sütőben 180-as hőfokon süssük 15-20 percig.

Köret nélkül is laktató. Ajánlott köret: rizs, bulgur, köles.

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

18 − 7 =

hirdetés