Igenis van igény a fenntartható életmódra! Felmérés készült a zöld fogyasztói szokásokról, mutatjuk az eredményeket
Sebestyén Zita 2017. decemberében egy kérdőív kitöltéséhez kérte – többek között – olvasóink segítségét. A környezettudatos, fenntartható életmóddal kapcsolatos véleményekről, attitűdről szeretett volna a válaszok alapján képet kapni. A kérdőívet öt nap alatt több mint négyszázan töltötték ki, ami Zita szerint azt jelzi, hogy aktív és tenni akaró ez a közösség. Az eredményeket az alább látható infografika összegzi.
Green & Care kutatás – mi volt a célja?
– Az, hogy megmutassuk: igenis van igény a fenntartható megoldásokra, valamint érdemes bővebben megismerni a fogyasztói igényeket ahhoz, hogy azokhoz a cégek alkalmazkodni tudjanak. Itthon sajnos kevés pontos adattal rendelkezünk a zöld- vagy tudatos fogyasztókról, ezért jellemzően nemzetközi kutatások alapján következtetünk a hazai helyzetre, amely nem túl megalapozott, valamint nem vezet pontos eredményekhez. A Green & Care kutatás által valósabb képet kaphattunk az itthoni helyzetről – fogalmaz Zita.
A 7 legfontosabb szempont a vásárlásnál
A válaszadók:
- több mint 80 százaléka nem szeretné, ha felesleges adalékanyagok lennének a termékekben
- közel 80 százalékának fontos, hogy az adott termék javítható legyen
- 71 százaléka szeretné a lehető legtöbb információt tudni az adott termékről
- 69 százalékának fontos szempont a csomagolás szelektálása
- 66 százalékának fontos a kedvező ár
- 65 százalékának fontos, hogy hazai terméket válasszon
- közel 60 százaléka számára fontos, hogy vásárlásukkal egy valódi értéket képviselő céget támogasson
Mennyire nehéz kialakítani egy zöld, fenntartható háztartást?
A válaszadók többsége úgy gondolja, hogy egy valóban fenntartható háztartáshoz csak gondolkozni kell; aki elszánt, mindenre megtalálja a megoldást a pénztárcájához mérten, továbbá a fenntartható háztartás működtetése leginkább a szokásaink alakításán múlik, ami a hétköznapi pörgés miatt nagy kihívás.
Sokan – a válaszadók 76%-a – úgy véli, hogy oktatni kellene a fenntartható életmódot, tanítani kellene az embereket, hogy megértsék: a Föld nélkülünk is jól elvan.
Ha érdekel a Green & Care tevékenysége, ha szeretnél csatlakozni a Zitáék által indított mozgalomhoz, jelentkezz az alábbi Facebook csoportba: Zöld, tudatos fogyasztók – kutatások
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.