Gyógyít, szépít a málna! 10 érdekesség a finom csodabogyóról

A málna közkedvelt nyári gyümölcs, egyben értékes tápanyagforrás is, érdemes belőle nyersen minél többet fogyasztani!

Igazi vitaminbomba, C-, B1- és B2-vitamintartalma kiemelkedő. Tíz deka friss málna elfogyasztásával a napi C-vitamin igény háromnegyed része fedezhető.

Ásványi anyag tartalma is kiemelkedő – természetes cink, kalcium, kálium, magnézium, vas forrás.

A legtöbb gyümölcshöz viszonyítva kalóriaszegény, 100 gramm málna 29 kalóriát tartalmaz.

Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyét – glikémiás indexe 26, vagyis alacsony, a fogyasztása nem jár jelentős vércukorszint-emelkedéssel.

Jelentős mennyiségű egészségvédő flavonoid és antocián típusú vegyületet tartalmaz, melyek képesek megkötni az oxidációs folyamatok során keletkező, sejtkárosító szabad gyököket. A málna ennek köszönhetően kiváló antioxidáns – sejtmegújító hatású, öregedésgátló.

Szépítő gyümölcs – fogyasztását főleg a szem, a bőr és a haj hálálja meg.

A málnában található fitovegyületek fontos szerepet játszanak a stressz és gyulladás csökkentésében, valamint gátolják a rákos sejtek osztódását.

A leveléből készített főzetet vagy teát immunerősítő hatású, gyulladások kezelésére, lázcsillapításra és menstruációs görcsök enyhítésére is ajánlják.

A népi gyógyászat a várandósság első heteiben a rosszullétek enyhítésére, a szülés előtti időszakban pedig a kismedence izmainak lazítására ajánlja a málnalevél teát. 

A málna az eperhez hasonlóan allergiás tüneteket okozhat – bőrkiütést, szénanátha jellegű panaszokat. Érdemes erre figyelni!

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

17 − 9 =

hirdetés