Hogyan tudod megváltoztatni a digitális értékesítés játékszabályait?
Bizonyos esetekben érdemes megváltoztatni a digitális értékesítés játékszabályait. Ebben a cikkben annak járunk utána, hogy egy globálisan elismert cég hogyan valósította ezt meg. Foglalkozunk a kihívásokkal, a megoldásokkal és az eredményekkel egyaránt. Továbbá arra is kitérünk, hogy a saját webáruházad esetében, hogyan tudsz változtatni – legyen akár férfi, akár női célközönséged.
Ez a cikk a japán ISUZU Motor LTD hivatalos viszonteladójának, az Isuzu Benelux SA Polskának az esetéről szól. Miért volt szükség a változtatásokra? Az ok egyszerű: miközben a cég sikerrel dominált a nemzetközi piacokon, az online marketing világában, a digitális térben nehézségekbe ütközött.
A kihívások
Problémát okozott, hogy a potenciális ügyfelek hiába látogatták a cég weboldalát, az online élmény nem volt megfelelő ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlókká váljanak. Mindez alacsony konverziós arányt, hiányzó ügyfélhűséget, valamint a támogatás hiányát eredményezte az értékesítési osztály számára.
Hiába generáltak jelentős forgalmat a kampányok, a látogatók nem szívesen adtak meg magukról adatokat. Emiatt alacsony volt a konverziós arány. Továbbá hiányzott az ügyfélhűség, hiszen azok, akik már vásároltak, nem kaptak további ösztönzést arra, hogy újra megtegyék ezt. Ráadásul nem volt automatizált az érdeklődők kezelése és nyomon követése sem.
Ezek együttesen nehezítették meg az értékesítési folyamatokat, ezért minél hamarabb jelentős fejlesztésre volt szükség.
A megoldás
A problémák felsorolását követően nyilván Te is kíváncsi vagy rá, hogy mi jelentette a megoldást. A válasz egyszerű: az AI alapú digitális transzformáció. A digitális jelenlét megerősítéséhez ennél a cégnél is a legmodernebb eszközökre volt szükség, ezért esett a választás a SALESmanago rendszerére.
Ez a lehetőség biztosítja a személyre szabható kommunikációs folyamatokat, valamint támogatja az értékesítési csapatot integrált CRM megoldásokkal. Mindezek mellett az automatizált ügyfélkövetést, valamint a valós idejű értesítéseket is lehetővé teszi.
Az eredmények
Az eredmények látványosan javultak a rendszer implementálását követően.
- 50%-kal nőtt a személyre szabott üzenetek megnyitási aránya.
- 31%-os lett a konverziós arány a kvalifikált érdeklődők körében.
- Néhány hónapon belül 17%-kal nőtt az értékesítés.
Szeretnél hasonló eredményeket elérni a webshopodban? Láthatod, hogy a megfelelő eszközökkel és stratégiával át lehet törni az online piac korlátait.
Kíváncsi vagy rá, hogy a Te céged esetében hogyan lehet növelni a hatékonyságot, valamint a bevételeket? Jelentkezz most költség- és kötelezettségmentesen a Konverzió Mester online konzultációjára! Ne feledd, a digitális transzformáció soha nem volt olyan fontos, mint napjainkban!
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.