Julia Roberts és George Clooney Balin parádézott. Beugró a paradicsomba. Filmjegyzet
Julia Roberts, George Clooney. Garantált siker, ha ők ketten alkotnak filmbéli párt, ráadásul egy paradicsomi helyszínen játszódó könnyed vígjátékban. Üdítő élményt jelent a parádézásuk, és a Beugró a paradicsomba c. film mintha nem is akarna mást, mint a két állócsillagnak lehetőséget adni a sziporkázásra, a közös szórakozásra és szórakoztatásra. Aki nem remél többet ettől a filmtől, az nagy valószínűséggel elégedett mosollyal távozik a moziból.
Nem lenne fair azt írni, hogy Roberts és Clooney mellett mindenki más csak statiszta a filmben, de egyértelmű a hasonló hangulatú és műfajú Mamma Mia! filmet jegyző Ol Parker rendező azon szándéka, hogy a két filmsztár vigye el a show-t.
(Spoiler következik.)
A történet főhőse valójában a lányuk, aki frissdiplomás ügyvédként Balira repül évfolyamtársával és barátnőjével, hogy a varázslatos miliőben pihenjék ki a stresszes iskolaéveket. A nyaraláson szert tesz egy vőlegényre. Beleszeret egy helyi fiatalemberbe, egészen pontosan egy helyi hínárfarmerbe (hínárokat termeszt), és Lilynek esze ágában sincs visszarepülni Los Angelesbe.

Gede, a hínárfarmer vőlegény
Lehet matekozni azon, hogyan lehet frissdiplomás ügyvéd a lány – Kaitlyn Dever alakítja -, ha a szülei 19 éve jöttek össze, majd 5 év múlva elváltak, de nem ez a lényeg, nyilván forgatókönyvi baki.
Mint ahogy az általában (?) lenni szokott, ez a válás sem sikerült túl jól. Lily szülei külön-külön csodálatosak, de ha együtt vannak, elviselhetetlenek. Tele vannak sérelemmel, látványosan nem szívlelik egymást, amikor csak módjuk van rá, hangot adnak egymás iránt érzett gyűlöletüknek. Feltűnő persze ez a nagy vehemencia, már a film elején felsejlik, hogy ebből komoly happy end lehet…
Azt leszögezhetjük, hogy Julia és George felett is eljárt az idő, vagy csak a premier plan nem kíméletes, mégis, jól áll nekik a kor, ahogy mondani szokás: egyben vannak. Több mint 30 éve élnek reflektorfényben, többszörös Oscar- és Golden Globe-díjasok. Nem mellékesen azon filmsztárok közé tartoznak, akiknek életét nem tarkítják magánéleti és egyéb botrányok. Mindketten nemes ügyek elkötelezettjei.
Filmbeli szerepük szerint 14 éve nem bírják feldolgozni a válásukat; gyűlölködöm, tehát vagyok alapon viseltetnek egymás iránt. Ennek a mérgező szülői játszmának a kárvallottja Lily lányuk, bár egész ügyesen kezeli a kínos helyzeteket.

Georgia és David megérkezik Balira
Miután Lily szerelmbe esik Balin, az egymással folyton zsörtölődő szülő a közös cél érdekében megpróbálja elásni a csatabárdot. Ki akarják menekíteni lányukat a hínárfarmer karmai közül, függetlenül attól, hogy a vőlegény teljesen rendben van, szereti Lilyt, családcentrikus, szorgalmas, intelligens és szelíd. Lily szülei számos (hol infantilis, hol inkorrekt) trükköt próbálnak bevetni annak érdekében, hogy a menyegző elmaradjon, de végül, mindenki megelégedettségére, kudarcot vallanak.

Lily és Gede a rokonság körében

Lily menyegzője

Lily az apja, David társaságában
A történet cseppet sem bonyolult, még Juliának (filmbéli nevén Georgiának) is akad egy félnótás lovagja egy csetlő-botló repülőpilóta személyében. Őt nehéz elhelyezni ebben a történetben, nélküle is meglennénk (nevettetve), Paul nyilván azért került képbe, hogy Clooney-nak (Davidnak) ne legyen annyira könnyű a helyzete…
Egy szó, mint száz: jól áll a két sztárnak a szerep, lazák, fesztelenek a kamerák előtt, átüt, hogy a magánéletben is jól kijönnek egymással.
A nagy felismerés (egyénileg) az, hogy ők az én generációm (X-generáció) nagy filmszínészei közül valók. A tinik, fiatal huszonévesek pedig nem értik, mi ez a nagy hűhó Roberts és Clooney körül. Többségük nem látta a Vészhelyzetet, fogalmuk sincs arról, kicsoda Ross doki, nekik el kell magyarázni, hogy a Micsoda nő! mekkora film volt anno… A Z-knek és az Alfáknak a mai negyvenesek fiatalkora már távoli, ismeretlen-idegen világ.
A film finom visszaigazolása annak, hogy felettünk is eljárt az idő. Lélekben persze lehetünk fiatalok, ahogy Georgia és David is felszabadult, szerelmes ifjú legbelül, bár ezt az elfedett, eltemetett én-részt csak a megfelelő ember képes belőlük előhívni. Ez a nagy szerelmek sajátja, és ez tényleg csodálatos.
Fotók: UIP-Duna Film
2011-ben kezdődött a történetem a Facebookon. Online magazinként 2013 óta létezem. Független vagyok. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.