Könnyű, laktató finomság: kókusztejes chia puding eperrel

A chia mag az utóbbi években szuperélelmiszerként robbant be a köztudatba; a kilencvenes években kezdték újra termeszteni Dél-Amerikában, azóta meghódította a világot.

Az azték zsályának is nevezett chia magot a dél-amerikai őslakosok többek között lisztként használták, olajat is préseltek belőle, vagy egyszerűen vízzel keverve fogyasztották. Ásványi anyag, omega3 és omega6 zsírsav tartalma kiemelkedő, kiváló antioxidáns, kalóriatartalma ugyanakkor rendkívül alacsony. A chia mag különlegességge, hogy magába szívja a nedvességet, perceken belül zselés állagúvá alakul. Már egészen kevés mennyiség elfogyasztása is a jóllakottság érzetét adja. Lisztérzékenyek is fogyaszthatják.

Bár a chia mag könnyen felszívódik, napi fogyasztásra 1-2 evőkanál (legfeljebb 15 g) az ajánlott mennyiség. A nap bármely szakában fogyaszthatjuk, reggelire különösen ideális.

Epres chia puding

Hozzávalók

két maréknyi eper negyedelve

3 dl kókusztej

1-2 ek chia mag (napi ajánlott mennyiség legfeljebb 15 g)

méz ízlés szerint (1-1,5 ek)

Elkészítés

A tejben kevert el a mézet, majd add hozzá a chia magot. Keverd össze és hagy állni 1-2 óráig. A chia mag kocsonyás állagú lesz, magába szívja a tejet.

A kész pudingot rétegeld a negyedelt eperrel.

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

12 − 6 =

hirdetés