Milyen lesz a világ 2050-ben? Ahogy egy nyolcéves kisfiú képzeli a jövőt
Valamikor a nyolcvanas évek közepén iskolai fogalmazást kellett írnunk arról, hogy milyennek képzeljük az életet 2025-ben.
Nem emlékszem, mit írtam a jövőről. A 2000-en túli évek beláthatatlanul távolinak tűntek. Névrokonom nyerte meg a házi versenyt (Payer András slágerének köszönhetően akkoriban rengeteg Mónika született). Nagy sikert aratott a tanárok körében a vízióival: megjósolta, hogy a kétütemű Trabantokat felváltják majd a négyütemű trabik. Hogy zseniális elgondolás volt vagy „csak” logikus, nem tudom, mindenesetre pár éven belül ténylegesen megjelentek a négyütemű Trabantok. Továbbá olyan mozgó járdákat képzelt az utcákra, melyekkel bárhonnét bárhova el lehet jutni a gyalogos tempónál nagyobb sebességgel. Ez a víziója (egyelőre) nem valósult meg.
A fiam második osztályosként kapott hasonló feladatot: milyennek képzeli a világot 2050-ben? Negyvenegy éves lesz 32 év múlva, nagyjából annyi, mint én most. Sok minden az eszébe jutott, köztük szalonképtelen, kifejezetten csibészes ideák is. Öt dolgot kellett feltüntetni a feladatlapon – ezek után különösen meglepett, amit írt.
Szerinte 2050-ben
Az autókat robotok fogják vezetni.
Minden betegség gyógyítható lesz.
Kitalálnak egy nagyon gyors repülőt.
Az afrikai embereknek több ételük lesz.
Minden napelemmel fog működni.
Akár ilyen is lehetne.

Alapító-főszerkesztő
Több mint két évtizedet töltöttem az írott média világában, szinte minden klasszikus sajtóműfajban kipróbálhattam magam újságíróként, szerkesztőként. 2006-2012 között építészeti szakújságíróként, PR-szakemberként voltam aktív, szakmai kiadványok és rendezvények létrejöttében közreműködtem. Az eletszepitok.hu weboldalt 2013-ban hoztam létre.
2018-ban visszakanyarodtam eredeti hivatásomhoz; gyermekjóléti alapellátás keretében általános és középiskolásokkal foglalkozom, prevenciós, edukációs, pályaorientációt támogató foglalkozásokat tartok, érdeklődésem középpontjában az élménypedagógia, a szociális kompetenciafejlesztés és a készségfejlesztés áll. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiéné Intézetben szereztem mesterdiplomát, okleveles szociális munkás, felsőfokú intézményi kommunikátor, újságíró és kiadványszerkesztő képesítésekkel rendelkezem.