Milyen lesz a világ 2050-ben? Ahogy egy nyolcéves kisfiú képzeli a jövőt
Valamikor a nyolcvanas évek közepén iskolai fogalmazást kellett írnunk arról, hogy milyennek képzeljük az életet 2025-ben.
Nem emlékszem, mit írtam a jövőről. A 2000-en túli évek beláthatatlanul távolinak tűntek. Névrokonom nyerte meg a házi versenyt (Payer András slágerének köszönhetően akkoriban rengeteg Mónika született). Nagy sikert aratott a tanárok körében a vízióival: megjósolta, hogy a kétütemű Trabantokat felváltják majd a négyütemű trabik. Hogy zseniális elgondolás volt vagy „csak” logikus, nem tudom, mindenesetre pár éven belül ténylegesen megjelentek a négyütemű Trabantok. Továbbá olyan mozgó járdákat képzelt az utcákra, melyekkel bárhonnét bárhova el lehet jutni a gyalogos tempónál nagyobb sebességgel. Ez a víziója (egyelőre) nem valósult meg.
A fiam második osztályosként kapott hasonló feladatot: milyennek képzeli a világot 2050-ben? Negyvenegy éves lesz 32 év múlva, nagyjából annyi, mint én most. Sok minden az eszébe jutott, köztük szalonképtelen, kifejezetten csibészes ideák is. Öt dolgot kellett feltüntetni a feladatlapon – ezek után különösen meglepett, amit írt.
Szerinte 2050-ben
Az autókat robotok fogják vezetni.
Minden betegség gyógyítható lesz.
Kitalálnak egy nagyon gyors repülőt.
Az afrikai embereknek több ételük lesz.
Minden napelemmel fog működni.
Akár ilyen is lehetne.
Alapító-főszerkesztő
Több mint 20 évet töltöttem az írott média világában újságíróként, szerkesztőként, megyei és országos lapoknál.
Az eletszepitok.hu online életmód magazint 2013-ban hoztam létre.
2018-ban visszatértem eredeti hivatásomhoz, általános és középiskolásokkal foglalkozom. Érdeklődésem középpontjában az élménypedagógia, a tanulásmódszertan, a pályaorientáció, a szociális kompetencia- és a készségfejlesztés áll.
A Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán diplomáztam, majd az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán végeztem el felsőfokú szakképzést. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiéné Intézetében szereztem mesterdiplomát. Évek óta alkalmazom általános iskolások körében az Igazgyöngy művészeti iskola „Szociális kompetenciafejlesztés vizuális neveléssel” módszertanát.
MÚOSZ-tag vagyok, az Idősügyi és Szociális párbeszéd Szakosztály, valamint a Társadalompolitikai Szakosztály tagja.