Mogyorós táblás csokoládé házilag
Húsvét után jócskán maradt gyermekem által megkezdett nyuszicsoki, melyek közül néhányat újrahasznosítottam. Mogyorós táblás csokoládét készítettem, a törökmogyoró a kertünkből való. Chilis, mazsolás, aszalt gyümölcsös csokoládét hasonló módon, bonbonformában is készíthetünk.
A húsvétról maradt csokikat süteménybe is felhasználhatjuk. A saját készítésű táblás csoki előnye, hogy tetszés szerint ízesíthetjük, és többféle – például ízesített – csokoládé felhasználásával különleges édességet készíthetünk. Csokitábla készítő forma szükséges hozzá, de szilinkon bonbonformát is használhatunk.
A táblás csoki kb. 10 dkg vegyes maradék tejcsokiból készült (ezek közül az egyik narancsos ízesítésű), pluszban egy sportszeletet is hozzáadtam.
A mogyorót feltörtem (a belső vékony héját nem távolítottam el).
Itt látható a csokitábla készítő forma (a Gasztroshop webáruházból való).
Egy lábasban vizet forraltam. Vízgőz felett – egy tálkában – megolvasztottam a csokoládét.
A csokitábla készítő formában egyenletesen elosztottam a mogyorót…
…majd ráöntöttem az olvadt csokit és spatulával elsimítottam a formában. A csokival megtöltött formát finom mozdulatokkal a munkapulthoz koccantottam, hogy a csokimassza jól szétterüljön (a tetején így kis kikandikálnak a mogyorószemek).
Hagytam egy kicsit hűlni, majd alufóliával lazán lefedve a hűtőbe tettem. Nagyjából fél óra alatt megdermed, a csoki könnyen kivehető a formából. Sokféleképp ízesíthetjük a saját készítésű csokit – érdemes kipróbálni!
Ajánló
Alapító-főszerkesztő
Több mint 20 évet töltöttem az írott média világában újságíróként, szerkesztőként, megyei és országos lapoknál.
Az eletszepitok.hu online életmód magazint 2013-ban hoztam létre.
2018-ban visszatértem eredeti hivatásomhoz, általános és középiskolásokkal foglalkozom. Érdeklődésem középpontjában az élménypedagógia, a tanulásmódszertan, a pályaorientáció, a szociális kompetencia- és a készségfejlesztés áll.
A Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán diplomáztam, majd az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán végeztem el felsőfokú szakképzést. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiéné Intézetében szereztem mesterdiplomát. Évek óta alkalmazom általános iskolások körében az Igazgyöngy művészeti iskola „Szociális kompetenciafejlesztés vizuális neveléssel” módszertanát.
MÚOSZ-tag vagyok, az Idősügyi és Szociális párbeszéd Szakosztály, valamint a Társadalompolitikai Szakosztály tagja.