Tanítsd meg tanulni! Hogyan segítheted gyermeked a helyes tanulási stratégia kialakításában, elsajátításában? Könyvajánló

A legtöbb, amit tehetünk a gyerekünkért, az az, hogy nem engedjük elveszíteni a tanulási képességeit! Ha hagyjuk, hogy vidáman, játékosan fedezze fel ő maga a világot, és ha kell, mutatunk neki olyan tanulási eszközöket és módszereket, amelyek az elménk működéséhez igazodnak, nem pedig az elméjét akarjuk rákényszeríteni értelmetlen szabályok alkalmazására. Ha ezt megtettük, elvégeztük a vállalt feladatunkat. A tanulás már a gyerek dolga!

Meggyőződésem, hogy az agyunk éppen ugyanolyan gyerekkorunkban, mint felnőttként. Szerkezetét, működési elvét tekintve nem – vagy nem túl sokat – változik, a legfőbb változás benne az, ahogyan használjuk. Amikor tréningeket tartok gyerekeknek, gyakran elmondom, hogy Albert Einstein vagy Szentgyörgyi Albert agya is ugyanolyan szerkezetű volt, mint bármelyikünké, a különbség „csak” annyi volt, ahogyan használták. Az is meggyőződésem, hogy a hatékony tanulás alapösztönével születünk, aztán ahogyan magunkra szedünk – néha erőltetünk – módszereket, meggyőződéseket, sztereotípiákat, mindez megváltozik. Néha valóságnak véljük azt, hogy „az én agyam már nem úgy működik, mint régen!” – holott az igazság az, hogy nem úgy használom, ahogy régen.

A fenti sorok a Tanítsd meg tanulni! c. könyvhöz tartozó szerzői ajánló. A kötet hatékony tanulási módszereket ismertet, és elsősorban szülőket szólít meg.

Lantos Mihály tanulás-módszertani tréner, egyetemi oktató már írt hasonló könyvet, második kötete a Lépéselőny – Tanulj meg tanulni! címet kapta. A 2018. őszén könyvesboltokba kerülő könyv gyerekeknek segít; azt mutatja be, hogy hogyan tudják segíteni a szülők gyermeküket a helyes – az elme működéséhez igazodó – tanulási stratégia kialakításában, elsajátításában. 

Lantos Mihály maga fejlesztette ki a Lépéselőny elnevezésű tanulási stratégiát általános- és középiskolában tanuló diákok számára. A módszer megtanítja a gyerekeket arra, hogyan vonják be a tanulási folyamatba a jobb agyféltekét, vagyis hogyan használják a két agyféltekét arra, amire az való. A bal agyféltekét arra, hogy megértse a külvilág információit, a jobbat pedig arra, hogy azokat bármikor használható módon berögzítse. És ehhez ad még számos mankót a könyv: jegyzetelési technikát, eszközt a helyes célok meghatározásához, segítséget, hogy a felelés során mindent ki tudjon adni a diák magából és így tovább.

A könyv praktikus tanácsokkal szolgál arra az esetre, ha a gyerek megreked a tanulásban, kedvét veszti, ami a XXI. századi oktatási környezetben igen gyakori eset.

„A gyerekeknek szóló Lépéselőny – Tanulj meg tanulni! című könyvet azért írtam, hogy segítsek élményt találni az elméjük kreatív világában, ez a könyv pedig a szülőknek szól, arról, hogy gyerekünk után hogyan segítsük világra a sikeres felnőttet is. “

A szerzőről

Lantos Mihály, egyetemi oktató, tanulás-módszertani tréner tizenöt éve tanít a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen.

Tavaly megalapította a Lépéselőny Tanulásmódszertani Központot, ahol kollégáival együtt a legfontosabb feladatának tekinti, hogy a gyerekeket megtanítsa tanulni. Kárpát-medence szerte több éve tartanak tanulásmódszertani tanfolyamokat, amelyek igen népszerűek.

Ez idáig két könyve jelent meg a Bioenergetic kiadó gondozásában, Villámolvasás a gyakorlatban (2013) illetve Lépéselőny – Tanulj meg tanulni! (2017) címmel.

Web: lantosmihaly.hu

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő + 13 =

hirdetés