Mama, papa meg ne tudja! Rejtőzködő tinédzserek az Instagramon

Új fogalom van születőben: Finstagram. Külföldön már pár éve ismerik, nálunk viszont még az eredetijével (az Instagrammal) is csak most kezdenek sokan ismerkedni. Az Instagram főleg a tizen-, huszonévesek körében népszerű a kép- és videó megosztó mobil alkalmazás; sok fiatal éppen a Facebookozó szülei miatt váltott a fotós közösségi oldalra, nem akartak a virtuális térben szem előtt lenni. Csakhogy lassan az Instagramot is kezdik felfedezni az ősök, ezért állítólag egyre több fiatal bújik hamis profil mögé az Instán. A profik (legalább) két profilt kezelnek, és teljesen más képet mutatnak magukról egyiken, másikon.

– Egy amerikai kutatás szerint a tinédzserek 60 százaléka rendelkezik olyan Finsta (Fake+Instagram), vagyis hamis Instagram fiókkal, amelyről egyáltalán nem tudnak a szüleik. A problémát viszont nem is igazán ez okozza, hanem az, hogy milyen tartalmak kerülnek fel az ilyen profilokra – olvasható a Magyar Instagram Közösség (MIK) Facebook oldalán.

A fiatalok a Finsta oldalukra már nem a szépen komponált, filterezett fotóikat töltik fel, egyáltalán nem lényeges a fotó minősége és szépsége. A finstások menőbbnek akarnak tűnni mások szemében, mint amilyenek valójában, ezért rendszerint csupa olyan fotó kerül fel rájuk, amelyeket máshol nem biztos, hogy szívesen megmutatnának – állítja a MIK.

A fotók témájával sokan feszegetik a határaikat és az Instagram szabályzatát is. Azon felül, hogy rosszindulatú személyek is kihasználhatják őket, egyesek képesek lehetnek elmenni a végsőkig csak azért, hogy megmutassák ők mennyire menők.

Az a nyomás rajtuk, hogy mindenáron ők legyenek a legnépszerűbbek pedig arra ösztönözheti őket, hogy végül tényleg valamilyen őrületesen nagy hülyeséget csináljanak.

Egyszóval a fiatalok ma már a valódi profiljuk alatt mutatnak hamis dolgokat magukról és a hamis profiljuk alatt mutatják meg azt, hogy milyenek is valójában – olvasható a bejegyzésben.

Az Életszépítők Magazin az Instán :)

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × 2 =

hirdetés