Az egészséges láb. Hiánypótló könyv megelőzéshez, gyógyításhoz komplex gyakorlatokkal, praktikákkal

Az egészséges láb. Vajon mit vált ki belőled ez a mondat? Lehet, hogy lapozol tovább, mert úgy gondolod, számodra érdektelen ez a téma. Lehet, hogy nagyon is érzékenyen érint, mert valami módon érintve érzed magad; lehet, hogy nincs semmi komoly baj, pusztán időszerűnek érzed, hogy foglalkozz a lábad egészségével. Adódik a kérdés: ha minden rendben van velünk, mennyire figyelünk a lábunk egészségére? Mennyire vagyunk tisztában azzal, mit kell tennünk annak érdekében, hogy megelőzzünk bizonyos problémákat, vagy azzal, hogy mi mindent tehetünk – szakorvosi beavatkozás nélkül – a gyógyulás, regeneráció érdekében?

Akárhogy is nézzük, egy bizonyos életkor felett a lábaink (is) egyre nagyobb figyelmet követelnek. (Sokan pedig életkortól függetlenül kénytelenek megtapasztalni, mennyire könnyű kiesni a napi vérkeringésből lábsérülés vagy fokozott terhelés miatt, az élsportolóknak, a táncosoknak, színészeknek stb. a testük munkaeszköz is, így érthető mód teljesen más a testükhöz való viszonyuk mint az ún. átlagembereknek.) 

Mondhatni, bizonyos értelemben hiánypótló irodalom Az egészséges láb c. könyv, amely Corvina Kiadó gondozásában jelent meg. Az alcíme kissé bulvárosan cseng: „4 hetes Foot Fix program az egészséges, boldog lábfejért”. Túlzó elvárás, hogy egy lábfej ne csak egészséges, de boldog is legyen. A lábfej gazdája persze lehet boldog attól, ha egészséges a lába. A könyv szerzője, Yamuna Zake testnevelő és terapeuta nem csak a lábfejre összpontosít, de kitüntetett figyelemmel van iránta.

– Több mint 40 éve segítek már az embereknek, hogy enyhíthessék fájdalmukat és fejleszthessék testüket, ezalatt pedig megtanultam, hogy ha a lábfej végre teljesen jól működik, akkor a test összes többi részének állapota is javulni kezd – írja a kötet bevezetőjében. A lábfejjel kapcsolatos programját személyes indíttatásból fejlesztette ki: édesanyjához hasonlóan Yamuna Zake is kalapácsujj problémával küzdött (ez egyébként népbetegségnek számít), majd a klimax időszakában, a hormonális változások eredményeként azt tapasztalta, hogy a csontok a gyors öregedés jeleit mutatták, és a lábfejre, összességében a mozgásra – járásra – is kihatott. A szerző kezébe vette a dolgokat, pontosabban a lábait, és kitartó napi edzéssel elérte, hogy a lábujjai kiegyenesedjenek. Ez a személyes sikerélmény jelentette a Foot Fix program kidolgozásának fő motivációját. Ezt a programot mutatja be a könyv, és sok érdekes információt is átad. A kötetnek nincs jól körülhatárolt célcsoportja, a programot bárki elkezdheti, megelőzés és helyreállítás céljából egyaránt, sőt, a szerző szerint a gyerekeket is érdemes megismertetni vele, mivel sok olyan rögzült szokást korrigál, melyek egy idő után megmutatkozhatnak a járás, a mozgás nehézségeiben, a lábak fájdalmában. A program sportolóknak, táncosoknak is hasznos lehet, és kifejezetten ajánlott azoknak, akik talpi ín gyulladással küzdenek, akiknek lúdtalp vagy bütyök nehezíti meg a mindennapjait, akiknek kalapácsujj vagy merev nagylábujj okoz problémákat.

A könyv bemutatja a lábfej anatómiáját, a csontozatot és az izomcsoportokat, melyeknek kulcsszerepük van a mozgásban. A szerző kitér a járásra is, helyesen kivitelezett járásra összpontosítva ismerteti a helytelen járásformákat. Szó esik a lábbelikről is, ezzel kapcsolatban a terapeuta azt az álláspontot képviseli, hogy bátran lehet különböző típusú cipőket viselni, mert így a lábfej nem kényszerül arra, hogy csupán az egyik fajtához kelljen alkalmazkodnia. Fontos persze, hogy legyen egy igazán kényelmes, bejáratott cipőnk mindennapi használatra. „Ennek teljesen rugalmas talppal és a lábujjak mozgását biztosító széles lábujjággyal kell rendelkeznie. Meg kell adnia továbbá a lábfej mozgásához elengedhetetlen teret, egyszersmind támogatnia kell a lábfej hátsó, oldalsó és elülső részeit.” 

A napi 15 perces gyakorlatokat tartalmazó Foot Fix program részletes leírását követően a könyv a 4. fejezetben taglalja a lábfej leggyakoribb problémáit, kitér az okokra, s persze ezekre is kínál célzott gyakorlatokat a szerző. A könyv ún. kényeztető praktikákkal zárul (masszázs, pedikűr, reflexológia), lábáztató keverékekhez, illóolajos lábáztatáshoz kínál recepteket, praktikákat. Szó esik ebben a részben az agyagpakolásról is.

Összegezve tehát olyan önsegítő, informatív, gyakorlatias könyvet kaptunk a kezünkbe, amellyel gyógyíthatjuk, óvhatjuk a lábainkat, tágabb értelmezésben pedig javíthatjuk a közérzetünket, az életminőségünket. 

 

Nyitókép: rocketmann_team/Pexelsl

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

egy × három =

hirdetés