Birtokolj kevesebbet, élj többet! Június másodikán: Simplicity. Minimalista életmód fesztivál, amely hulladékmentes rendezvény is egyben

Tele van a szekrény 5 éve fel nem vett ruhákkal? A játékok ledőlnek a gyerekszoba polcairól? A konyhai fiókok nem záródnak a kacatoktól? 

Túl sokat halmozunk fel feleslegesen, és ezek nagy része egyszerhasználatos. Vannak, akik azt vallják, ha kevesebb tárgyat birtoklunk, azzal nemcsak időt, energiát és pénzt takarítunk meg, hanem felszabadultabban élhetünk.

Magyarország első minimalista életmód fesztiválján bárki megtapasztalhatja, hogyan teheti teljesebbé az életét kevesebbel. A Simplicity Fesztivál Budapest első hulladékmentes rendezvénye is lesz. 2018. június 2-án rendezik meg.

Hétköznapi, otthoni zűrzavarunk rendbeszedése rengeteg energiánkat és időnket emészti fel.  A rendrakáson túl 3 680 órát, avagy 153 napot töltünk el életünk folyamán azzal, hogy megtaláljuk tárgyainkat ebben a zűrzavarban, és állítólag naponta kilenc dolgot veszítünk el, amely 198 743 tárgy életünk során (például telefonok, kulcsok, napszemüvegek és papírok).

Az otthonainkban több a tévé, mint az ember. Egy átlagos amerikai házban például 300 000 darab tárgy van, és míg az otthonok mérete közel háromszorosára nőtt az elmúlt 50 évben, az emberek 25 százaléka bérel külön raktárt a cuccainak, amelyektől nem tud megválni.

Túl sok dolgot birtoklunk és gyűjtünk, amelynek nagy része felesleges. Ha nem raktározzuk, akkor kidobjuk őket. A felesleges, egyszerhasználatos holmik révén, és a rengeteg csomagolóanyagnak köszönhetően napi 1 kiló szemetet termelünk fejenként Magyarországon.

A gyerekszoba sem kivétel. Egy átlagos 10 éves gyereknek 238 játéka van, de mindössze 12 játékkal játszik. Ráadásul tudományos kísérletek bizonyítják, hogy a gyerekek tárgyakkal túlzsúfolt szobája, és programokkal teletűzdelt napirendje folyamatos apró stresszforrás, amely túlterheli a kicsi érzékelőképességét.

A tárgyak vásárlása a boldogságot, és biztonságot jelenti sok ember számára.

Az egyedülálló fiatal nők és a gyerekek impulzusvásárlásaira külön marketingstratégiák épülnek. Ez az, amikor nem mérlegelek, hogy valóban szükségem van-e a legújabb kütyüre, rucira, vagy a huszonnyolcadik Transformer figurára, hanem meglátom és azonnal szeretném, hogy megjutalmazzam magam egy lelombozó nap után.
Miközben Magyarországon is folyamatosan nő a fogyasztás mértéke, a magyar háztartások mintegy 25 százaléka képes félretenni, mert úgy gondolja, hogy ez jövedelem függvénye.

Vajon mennyi ideig boldogítanak ezek a cuccok?

Tudjuk, hogy mi az igazán fontos, és mi jelent valódi értéket számukra? Ezekre fordítjuk a pénzünket, időnket?

Nőhet-e a megelégedettségünk, ha csökkentjük a kiadásainkat?

A Messzelátó Egyesület 2018. június 2-án egy innovatív, beindító, inspiráló, lélekre ható SimplyCity Fesztiválon fogja összekapcsolni mindazokat, akik már maguk is elindultak az egyszerűsítés útján, és azokat, akik vágynak az egyszerűségre. A  rend, tudatosság, harmónia, és a felelősségvállalás rendezvényén bárki megtapasztalhatja, hogyan teheti teljesebbé az életét kevesebbel.

A SimpliCity Fesztivál előadói az idő-pénz-tárgyak hármasságát körbejárva igyekszenek irányt mutatni abban, hogy hogyan törjünk  ki a mókuskerékből, és hogyan teremtsünk felszabadultságot az életükben. A fesztivál résztvevői izgalmas előadásokon és workshopokon térképezhetik fel, hogy hogyan teremtsenek rendet a zűrzavarból, és hogyan legyenek egyszerűen jól.

A SimpliCity Fesztiválon megmutatjuk, mennyi az elég, és min múlik a boldogság megélése, hogyan vásároljunk tudatosan, hogyan szabaduljunk meg a felesleges dolgainktól – hogyan szelektáljunk, hogyan bánjunk tudatosan a pénzünkkel, hogyan osszuk be az időnket úgy, hogy a tevékenységeink valójában feltöltsenek bennünket, és építsék társas kapcsolatainkat, hogyan éljünk felszabadultabban, elégedettebben, és hogyan teremtsünk élhetőbb világot magunknak és gyermekeinknek.

Mert: EGYSZERŰEN JOBB!

www.simplicityfest.hu

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhét − tizenkettő =

hirdetés