Javítani kell a kerékpáros közlekedés feltételeit! Szemléletformáló kezdeményezés: május 31-ig tart a Bringázz a munkába! tavaszi kampány. Lehet csatlakozni!
„Vidd be kedvenced a munkahelyedre” szlogennel kezdetét vette a 16. Bringázz a munkába! kampány, ami idén május 6-tól 31-ig tart.
– Egyre többen engedhetik meg maguknak például, hogy autózzanak, az utóbbi öt évben 20 százalékkal nőtt az autók száma, de szembe kell néznünk azzal, amit ez okoz: nő a benzinfogyasztás, nőnek a dugók, át kell gondolnunk, hogy a közlekedéssel mit tudunk tenni. Javítani kell a kerékpáros közlekedés feltételeit! Az autósok érdeke is, hogy többen bringázzanak: ha csak minden tizedik autós átülne biciklire, már érezhetően csökkenne a dugók száma – hangzott el a hétfői megnyitón.
A kerékpározás egészségügyi vonatkozásai sem elhanyagolhatók: egy amerikai kutatás szerint a rendszeres kerékpározás két évvel növeli meg az élettartamot, vagyis ha rá tudnánk venni 100 ezer embert, hogy kerékpárral járjon munkába, az 200 ezer évet adna Magyarországnak.
– Aki vonattal jár munkába, annak a cég kifizetheti a vonatjegyét, bérletét, aki autózik, az kaphat kilométerpénzt, de a kerékpározók nem kapnak ilyen jellegű támogatást, pedig a városok szempontjából ez a legkívánatosabb közlekedési mód. Ezen szeretnénk változtatni, erről a közeljövőben, nemzetközi példák alapján előterjesztést szeretnénk benyújtani a kormány elé – hangzott el a megnyitón. (Akadnak kivételek: Óbuda Önkormányzata például anyagilag támogatja azokat a dolgozókat, akik kerékpárral járnak munkába. Céges bicikliflotta áll rendelkezésre. A szerk.) Jó példa a kerékpárbarát munkahelyre a Prezi is, ahol van céges bicikliszerelő, ún. bebicikliző napokat szerveznek a még gyakorlatlan kollégák számára, és itt is van saját bicikliflotta. Támogatja a biciklizést a MagNet Bank is: náluk is vannak öltözők, zuhanyzók, biciklitároló és bringaflotta, amit a munkatársak napközben és hazajárásra is használnak.
– Az egész kerékpáros mozgalom és munkánk is arra épül, hogy meggyőzze az embereket: bringázni jó! – fogalmazott Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, aki szerint ez a közlekedési mód mindennél olcsóbb, gyorsabb és élvezetesebb, a Bringázz a munkába! kampány pedig egy szemléletformáló vállalkozás, egy kísérlet a közbeszéd formálására.
– Fontos a mintaadás, sokan akkor mennek ki az útra biciklivel, ha látják, hogy másnak ez jó. Köszönöm mindenkinek, aki a városban bringázik, mert ahol sok bringás van, ott jobbak lesznek az életkörülmények.
Sárdi Dániel, a Prezi üzemeltetési vezetője Prezinél van céges bicikliszerelő, szerveznek bebicikliző napokat a még gyakorlatlan kollégák számára, van céges bicikliflotta – amivel a kollégák intézni tudják a napi ügyeiket -, illetve öltöző, zuhanyzó is. – Az a célunk, hogy a biciklizős munkába járás ne csak kampány legyen, hanem egész évben működjön – hangsúlyozta.
Bringázz a munkába! kampány – te is csatlakozhatsz!
Aki szeretne részt venni a nyereményjátékkal egybekötött kampányban, annak csupán a Bike Citizens okostelefonos alkalmazást kell letöltenie, és azon belül a Bringázz a munkába! kampányt kiválasztva csatlakoznia vállalata csapatához, vagy alakítani egy csapatot a munkatársaival, ismerőseivel közösen. Az alkalmazás dokumentálja a megtett kilométereket és a munkába kerékpározással töltött napok számát. A résztvevők között 2,5 millió forint értékben sorsolnak ki nyereményeket, a bicikliktől, az asztali lámpákon át a hátizsákokig, illetve élményeket a kalandparki belépőktől a hajózáson át a sörfőzdelátogatásig.
A korábbi kampányok során alkalmanként átlagosan 6-8 ezer résztvevő bringázott munkába, a szervezők idén 10 ezer emberre számítanak.
További részletes információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook és Instagram oldalain érhetőek el.
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.