Éjszakai nyomozás. Detektívjáték a Vajdahunyadvárban. Szórakoztató családi program
Az Éjszakai nyomozás c. november 6-ig látogatható látványos és szórakoztató detektívjáték a család minden tagjának élvezetes perceket kínál; az impozáns, elsötétített kiállítótérben együtt indulhatnak felkutatni a rejtélyt. Az érzékszerveket – látás, hallás, szaglás, tapintás – is igénybe vevő logikai feladványok alapján egy huncut csínytevőt kell megtalálniuk a 18 állomásos játék végére.
A látványos kiállítást a Vajdahunyadvárban található Mezőgazdasági Múzeumban rendezték be; a látogatók egy képzeletbeli, holdfényes kertbe cseppennek, s a bátorságukat és ügyességüket próbára téve a szórakoztató detektívjáték részesei lehetnek. A kiállítás egyénileg és szervezetten – csoportosan – is látogatható, s körülbelül egy-másfél órát veszi igénybe.
A detektívjáték első 6 állomását – kellemeset a hasznossal alapon – a Mezőgazdasági Múzeum állandó tárlatának kiállítótereiben rejtették el, így a nyomozás első részében az elődök életmódját, a hazai növény- és vadvilágot bemutató tárlat is megtekinthető.
A múzeum termeit járva a résztvevők előbb kitanulhatják a nyomolvasás és felderítés fortélyait, majd a bűneset tényleges helyszínére érkezve elemlámpa fényénél gyűjthetik be 12 állomáson keresztül az árulkodó bűnjeleket és hátrahagyott bizonyítékokat.
A sejtelmes hangulatú, félhomályos kertben barangolva felfedezhetik az élőlények rejtett éjszakai életét, találkozhatnak a kert különös lakóival – a Szikrázóval, a Bódítóval, a Szürkületi Vadásszal és az Éjjellátóval –, miközben trükkös fejtörők és megtévesztő nyomok teszik próbára szemfülességüket és bátorságukat. A feladványok megfejtéséhez jó orra, éles szemre és biztos fülre is szükség van. Ha mindez megvan, kell még mellé egy adag kíváncsiság, logika és kitartás, ám ha ez sikerül, a jutalom sem marad el.
Belépéskor a látogatók szöveges játéklapot kapnak, melyen fejtörőket oldhatnak meg. A 12 feladványból néhány: fel kell ismerniük egy gyümölcs óriásira nagyított magját, egy fészekbe csempészett kakukktojást (milyen állattól származik?), egy sakktábláról elcsent figurát. Azonosítaniuk kell egy lábnyomot, fel kell ismerniük a csínytevő által megrongált képen az oda nem illő dolgot. Össze kell számolniuk az üvegfúvó műhelyben hagyott – bajkeverő által – összetört poharakat (látszólagos egyszerűsége ellenére ez az egyik legtrükkösebb feladvány), meg kell állapítaniuk egy skorpióról, hogy veszélyes-e vagy ártalmatlan, virágillatokat kell beazonosítaniuk. A 12 állomás végén pedig le kell leplezniük a tettest – három gyanúsított közül kell kiválasztani. (Nem különösebben nehéz, hiszen a 12 megoldott feladat közül jó pár az elkövető személyére utal.)
A múzeum több termén végigfutó detektívjáték végén ajándékot kapnak a kis nyomozók.
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.