Gyászoló anyák
Az anyák napja sokak számára nem csak az öröm, a meghatottság könnyeiről szól…
Az anyák napja sebeket is feltéphet, mindkét „oldalon”, gyermeki, anyai részről egyaránt. Nem minden gyermek-anya kapcsolat kiegyensúlyozott, boldog és felhőtlen. Van, hogy a sötét viharfelhők sehogy sem akarnak elvonulni…évek, évtizedek telhetnek el ebben a borongásban. Van, hogy csak az egyik fél nem akarja, van, hogy az egyik fél sem akarja ezt megváltoztatni.
„Béküljetek ki egymással!”
„Addig menj, amíg mehetsz!”
„Ne haragudj rá, hisz ő a gyermeked!”
„Hálával tartozol a szüleidnek!”
Tele vagyunk nyomasztó jótanácsokkal, akkor is, ha ezeket az egyik fél sem akarja hallani. Könnyen tudunk pálcát törni mások felett. Nehéz „megoldandó” feladat a gyermek-szülő viszály feloldása – s bár családon belül többen szenvedhetnek miatta, alapvetően két ember magánügye. Jó lenne tartózkodni a bírálattól, az ítélkezéstől. Kívülállóként főleg. Az anyák napja nyilván őket sem dobja fel – számukra május első vasárnapja egy nyomasztó piros betűs dátum, amit igyekeznek (több kevesebb sikerrel) figyelmen kívül hagyni.
Fáj ez a nap azoknak is, akik elvesztették az édesanyjukat.
Ők, különösen gyerekkorban, figyelmet, megértést érdemelnének a környezetüktől, hisz az anyák ünneplése, köszöntése – amivel május első vasárnapján a közösségi médiában óhatatlanul találkoznak – felnagyíthatja bennük a hiányérzetet, a fájdalmat.
Szólni kell azonban azokról az anyákról is, akik a gyermeküket gyászolják.
Ők ugyanúgy megérdemlik a szeretet szavait és virágait ezen a napon. A legsebzettebb nők a gyászoló anyák.
Alapító-főszerkesztő
Több mint 20 évet töltöttem az írott média világában újságíróként, szerkesztőként, megyei és országos lapoknál.
Az eletszepitok.hu online életmód magazint 2013-ban hoztam létre.
2018-ban visszatértem eredeti hivatásomhoz, általános és középiskolásokkal foglalkozom. Érdeklődésem középpontjában az élménypedagógia, a tanulásmódszertan, a pályaorientáció, a szociális kompetencia- és a készségfejlesztés áll.
A Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán diplomáztam, majd az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán végeztem el felsőfokú szakképzést. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiéné Intézetében szereztem mesterdiplomát. Évek óta alkalmazom általános iskolások körében az Igazgyöngy művészeti iskola „Szociális kompetenciafejlesztés vizuális neveléssel” módszertanát.
MÚOSZ-tag vagyok, az Idősügyi és Szociális párbeszéd Szakosztály, valamint a Társadalompolitikai Szakosztály tagja.