Mentsük meg a Római-partot! Kő kövön. Kánya Tamás tájművész különleges alkotással szólít összefogásra
Kánya Tamás zsenialitásához nem fér kétség. Olyan művészeti ágban jeleskedik, ami Magyarországon – mondhatni – egyedülálló. Tájművész. A szabadban – a természetben – alkot, s kizárólag természetben fellelhető anyagokból hoz létre látványos kompozíciókat. Bárki megnézheti, ha arra jár, Tamás nem szed belépőjegyet. Alkotásai ki vannak szolgáltatva a természet szeszélyeinek, ezt nem is bánja, de az érthető mód érzékenyen érinti, ha érzékelten, figyelmetlen emberek teszik tönkre a munkáit. Mi, akik a közelben élünk, hálásak lehetünk a Római-parti Kőkertért…
Tamás egyik kedvenc alkotóhelye ugyanis a Duna óbudai szakasza, a vadregényes, romantikus Római-part, melynek sorsáért mostanság nagyon sokan izgulnak. Ha ugyanis megépül a tervezett mobilgát, ősfák százai vesznek oda, a beruházás a helyi ökoszisztémát fenyegeti. Tamás a fotón látható kavicskompozícióval hívja fel a figyelmet a Római-partra, s szólít összefogásra.
A tájművészetről
Szabadtéri, a természettel együtt élő alkotások jellemzik az ún. land art irányzatot. A tájművészek szinte kizárólagosan természetes alkotóelemeket használnak fel a kompozícióikhoz, a természetes környezet – ahová kerülnek – szerves részét képezi az alkotásnak.
A tájművész nem lemásolja a természetet, hanem kifejezi azt.
Kánya Tamás közterületen, közkincsből alkot. Nem zárja falak közé a művészeti alkotásait, nem szed belépődíjat, még csak azt sem kéri, hogy megköszönjük az élményt. Az alkotás édes kényszerűsége munkál benne. Remélhetőleg még nagyon sokáig – az ősfás Rómain.
Kánya Tamás alkotásai több mint 500 képen >>
Alapító-főszerkesztő
Több mint 20 évet töltöttem az írott média világában újságíróként, szerkesztőként, megyei és országos lapoknál.
Az eletszepitok.hu online életmód magazint 2013-ban hoztam létre.
2018-ban visszatértem eredeti hivatásomhoz, általános és középiskolásokkal foglalkozom. Érdeklődésem középpontjában az élménypedagógia, a tanulásmódszertan, a pályaorientáció, a szociális kompetencia- és a készségfejlesztés áll.
A Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán diplomáztam, majd az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán végeztem el felsőfokú szakképzést. A Semmelweis Egyetem Mentálhigiéné Intézetében szereztem mesterdiplomát. Évek óta alkalmazom általános iskolások körében az Igazgyöngy művészeti iskola „Szociális kompetenciafejlesztés vizuális neveléssel” módszertanát.
MÚOSZ-tag vagyok, az Idősügyi és Szociális párbeszéd Szakosztály, valamint a Társadalompolitikai Szakosztály tagja.