A nyári alak télen készül. 17 napos diéta. Gyors és látványos fogyás már az első hetekben. Több, mint fogyókúra: életmód program

Rengeteg fogyókúrás módszer létezik, köztük olyanok, melyek gyors és látványos fogyással kecsegtetnek, ám tartós eredménnyel nem feltétlenül. A Dr. Mike Moreno családorvos által kidolgozott 17 napos diéta is gyors átalakulást ígér, de nemcsak lefogyni segít, hanem abban is, hogy az elért súly – függetlenül attól, hogy hány kilót kell leadni – tartható maradjon, ne alakuljon ki jojó effektus. A zsírégető program négy 17 napos ciklusból áll:

1. Gyorsítás – ez a gyors súlycsökkentő szakasz, amely segít kitakarítani testünkből a cukrot és a felhalmozódott zsírt

2. Aktiválás – az anyagcsere újraindításának szakasza, amely kalóriában gazdag és szegény napok  váltogatásával segíti a további fogyást

3. Célegyenes – ez a szakasz megtanít mértékkel enni, és bevezet néhány új mozgásformát

4. Megérkezés – az első három ciklus kombinációja, amellyel a helyes szokások egy életen át követhetők. Kulcsmondata: hétvégéken mindent lehet (enni)!

Az első 17 napban 5-6 kiló adható le Moreno módszerével. 

Szerkesztőnk vállalta, hogy a könyv útmutatásait követve végigcsinálja az első ciklust; tapasztalatait naplószerűen rögzíti – igyekszik praktikus tippekkel és receptekkel is szolgálni. A cikksorozat 2018. február második hetétől a www.eletszepitok.hu magazinon követhető nyomon. A 17 napos diéta és a Szakácskönyv a 17 napos diétához c. kötet a Scolar Kiadó gondozásában jelent meg 2012-ben. Itt érhetők el >>

 

#17daydietcycle1 #17daydiet #17naposdiéta #challenge #szepitokmagazin #eletszepitok

Szépítők Magazin (@szepitokmagazin) által megosztott bejegyzés,

Moreno módszeréről

Két szóban tudnám összefoglalni a 17 napos diéta lényegét: gyors eredmények – írja Moreno. A családorvos az általa kidolgozott diétával (életmód programmal) érte el és tartja az ideális súlyát. (Jelentős súlytöbblete volt.) Attól függően, hogy mennyi a testsúlyunk a diéta első napján és milyen az anyagcserénk  – folytatja Moreno -, az első 17 napban 5-6 kilót fogyhatunk. Minél távolabb vagyunk az ideális testsúlytól, annál gyorsabb a fogyás. 

Ebbe a fogyókúrába nem fogunk belefásulni, testünk és az anyagcserénk nemigen fogja tudni, hogy mi folyik körülötte – nem szokik hozzá a fogyókúrához.

Lehetséges gyorsan és mégis egészségügyi kockázatok nélkül ledobni a kilókat? Moreno szerint igen, bár a dietetikusok az ellenkezőjét állítják. Moreno szerint a gyors súlyvesztéssel járó diéta lehet egészséges is, ha megfelelően végzik, és napok alatt kilókat, centiket fogyunk. Az első napokban a vízveszteség lesz jelentős, de a víz is túlsúly – hívja fel rá a figyelmet. A vizesedés megerőlteti a szívet. Ha a testünkben túl sok a víz, akkor a vérünkben is túl sok a víz, a szívnek pedig erősebben kell dolgoznia, hogy megmozgassa a nagyobb folyadéktömeget. A felesleges vízmennyiség leadásával nem leszünk többé puffadtak…

Mit lehet enni a 17 napos diéta alatt?

Sovány fehérjék, gyümölcsök; zöldségek, és mértékkel gabonafélék. A diéta bőkezűen bánik a fehérjékkel. Nem véletlenül: a fehérje erőteljes zsírégető. Megemésztésük több energiát (kalóriát) igényel, mint a szénhidrátok vagy a zsír megemésztése. Megfelelő fehérjebevitellel a fogyás során megtarthatjuk az izmokat. A fehérje segít a vércukorszint normalizálásában (a szénhidráttal ellentétben), felpörgeti az anyagcserét, csillapítja az étvágyat.

Nem érdemes azzal áltatni magunkat, hogy a 17 napos diéta alatt nem leszünk éhesek. Az első napok bizonyára nehezek lesznek. El kell hagyni a megszokott élelmiszereket, elsősorban a finomított szénhidrátot, és ki kell iktatni a magas cukortartalmú ételeket is.

Ugyanakkor a kezdeti nehézség után hirtelen sokkal könnyebbnek és energikusabbnak fogjuk érezni magunkat, mint azelőtt… Éhezni nem szabad, az éhséget bármikor csillapíthatjuk a megengedett élelmiszerekkel, de mint minden diétás étrend, a 17 napos diéta is igényel fegyelmezettséget. Majd észrevétlenül megszokottá válik… Jó hír, hogy a 4. ciklusban már mindent lehet enni. 

Mielőtt belekezdenél

A plusz kilókat saját alkatodnak megfelelően kezeld! Elsősorban az egészségügyi vonzatokra figyelj! Akkor is keresd fel a háziorvosodat, ha nincs különösebb problémád, és végeztess el bizonyos vizsgálatokat: teljes vérkép, vérnyomásmérés, EKG stb. (Ha az orvosod szükségesnek tartja, további célzott vizsgálatokhoz szakorvoshoz irányít. Az évente ajánlott szűrővizsgálatokat diétától függetlenül célszerű elvégeztetni.)

A súlytöbblet közérzetedre gyakorolt hatása ehhez képest másodlagos, mégis fontos kérdés. Ha zavar a túlsúly, magadhoz mérten próbálj előnyösebb formát elérni! Ha egészséges vagy, ha nem jelentős és nem is zavar a súlytöbbleted, felesleges diétába kezdened. A 17 napos diéta sem vihető végig kellő akaraterő és motiváltság nélkül. (Szerkesztőnk nemcsak a pozitívumokról, hanem a nehézségekről is beszámol majd menet közben… A diétában a kihívást látja – akaraterőpróbaként fogja fel.)

Ha nincs (jelentős) súlytöbbleted, akkor is érdemes foglalkoznod az étrendeddel; sokan csak akkor érzékelik, hogy a finomított cukrok, szénhidrátok, vagy az élesztőt tartalmazó ételek mennyire megterhelőek a szervezet számára, ha ezek mértékét drasztikusan csökkentik. Vagy teljesen elhagyják. Neked kell kitapasztalnod, hogy mely élelmiszerek kedvezőek számodra, s melyeket érdemes elkerülnöd? (A lábdagadás, vízvisszatartás is lehet étrendi következmény, ahogy a pattanásos arcbőr, vagy a töredező köröm és a haj is…)

Jellemző, hogy nem iszunk elegendő vizet, a szervezet nem kap kellő mennyiségű folyadékot. Ha nem is kezdesz diétázni, legalább a folyadékbevitelre figyelj! A 17 napos diéta napi 8×2,5 dl (2 liter) víz fogyasztását írja elő. 

Tartsd magad mozgásban! Ha ülőmunkát végzel, és nem sportolsz, próbálj naponta fél-egy órát tölteni a friss levegőn! Egy kis sétát, tempós gyaloglást bármikor be lehet beiktatni a napirendbe! Ha nem szeretsz edzőterembe járni, nem kedveled a teremsportokat vagy télen az uszodát…mozogj otthon! Találd meg azt a mozgásformát, amit a magadénak érzel. Az is elég, ha 20-30 percet táncolsz ritmikus zenére, de kipróbálhatod a teljes testet erősítő-feszesítő planking tornát is. Rengeteg lehetőség van. A lényeg a rendszeresség… 

Megérdemled, hogy jól legyél a bőrödben, és ezért egyedül csakis te tudsz tenni!

Ha végigvitted már a 17 napos diétát, és megosztanád a tapasztalataidat, írd meg kommentben!

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 × egy =

hirdetés