„Elhatároztam: bármi jön, ki fogom bírni!” Milyen stresszkezelési praktikád van, amit megosztanál velünk?

GESTALT-irányzati alapelv: az egész több a részek összegénél. Így volt ez a minap egy stresszkezelés workshopon is. A teremben lévő össz tudás bőven több volt, mint bármelyikünk egyéni tudása. Épp ezért elindítottunk egy olyan csoportkört, amiben mindenki megoszthatta saját stresszkezelés-repertoárjából egy-egy kedvenc trükkjét, technikáját, aranyfogását.

A felgyülemlett ötletek megérik a bemutatást, elvégre mindannyiunk életében akad pillanat, amikor ötlettelenek vagyunk, de nem cselekvésképtelenek. Ha van ötlet a tarsolyban, jön majd a lendület is.

A kérdés mindig ugyanez:

milyen stresszkezelési praktikád van, amit megosztanál velünk?

(Megjegyzés: érdekes mintázat rajzolódik ki, bizonyos résztvevők jellemzően csak kognitív, mások viselkedésen alapuló módszereket említettek főbb prioritásként.)

„Nagy az univerzum. Ha elbuksz, úgysem látszik a nagy egészben. Erre emlékeztesd magad időnként!”

„Nagy levegő, friss levegő.” Lélegezzünk tudatosan!

„Lesz ennél még nehezebb is.” (Kicsit paradox megközelítés, mely relativizálni hivatott az adott negatív ingert.)

„Csinálok egy hálagyakorlatot.” (Hálát adni valamiért. Sok ilyen pozitív pszichológiai technika ismert.)

„Idézeteket gyűjtök. Sok 100 van, amit egytől egyig kedvelek. Néha felcsapom, és az adott helyzetre választok egyet.”

„Be kell venni a leszarom-tablettát és kész.”

Társas támogatás. Hívd már fel a legjobb barátodat, csak úgy és mondd neki: rosszul vagy, hallgasson meg!

Zenehallgatás. „Tudjátok, olyan jó néha egy kemény metálszámot végigugrálni! Akkor már nem érdekel, mit mondott anyám az imént.” (Egy 19 éves fiatal szájából.)

Beszélgetés szakemberrel. „Ő legalább tényleg figyel rám.”

„Megmosni az arcom, vagy csak beállok hosszasan a zuhany alá. Nincs ennél jobb.”

Kabalák világa. „Elárulom, a kedvenc melltartóm van most is rajtam.”

„Eljön a pont, amikor két napra kikapcsolom azt a k**** telefont.”

„Abban hiszek, minden okkal történik. Emiatt elviselem a tesóm és a főnököm is.”

„Nem adom fel. Állítólag Churchill mondta: soha ne add fel! Ezt én is elhatároztam. Bármi jön, ki fogom bírni!”

„Egy-két kedvenc „Jó barátok” rész mindig feldob!”

„Ez normális érzés. Nem őrültem meg! Normális, hogy ezt érzem. Erre emlékeztetem magam.”

Mozgás. „Fuss egy kört, vagy nyomj 20-30 fekvőtámaszt.”

„Meditálok és rendszeresen jógázom.”

„Ne nevessetek ki, de szeretek a nyers tatár beefsteakben kézzel turkálni. Percekig csinálom. Egyszerűen imádom.”

„Pár éve megcsináltam a dicsőségfalamat. Egy nagy parafatáblán ott vannak az eredményeim. Mindaz, amit már letettem az asztalra. Ha kételyt érzek, odaülök elé, és nézem. Mindig segít.”

 

Te mivel folytatnád a sort?

Írd meg nyugodtan a hozzászólások rovatban. Bővítjük a listát.

 

hirdetés
3 válaszok
  1. Kata
    Kata says:

    Azokra az emberekre gondolok akiket kedvelek és nagyra tartok. Így emlékeztetem magam arra, hogy mi mindent kaptam tőlük és mennyivel több lettem általuk. Hogy fejlődtem. Megpróbálom végiggondolni, hogy máskor mire figyeljek, hogyan lehetne másként csinálni. És este hosszan pancsolok. :)

    Válasz
  2. Bea
    Bea says:

    -Listát írok azokról a dolgokról, amiket szeretek az életemben.
    -Belegondolok, hogy az adott stresszt okozó szituáció mihez segít hozzá

    Válasz

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hét + 13 =

hirdetés