Hajózni jó! Fedezzük fel Budapestet a Dunán ringatózva. Frissített képgaléria

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dunai hajójáratait nemcsak praktikus okokból célszerű igénybe venni. Lenyűgöző látvány a főváros belvárosát – ahogy mondani szokás, a kirakatát – a Dunáról megcsodálni.

Baráti áron juthatunk ehhez az élményhez: felnőttek 750 forintért, gyerekek 550 forintért válthatnak önálló, hajóra szóló vonaljegyet a menetrend szerint közlekedő dunai hajójáratokra, de munkanapokon használhatóak a Budapest-bérletek, a 24 órás, a 24 órás csoportos és a 72 órás Budapest-jegyek, valamint a Budapest-hetijegy, továbbá a kerékpárbérlet, a kedvezményes csoportos tanulójegy, a rendezvényhez kapcsolódó jegyek és a kombijegy. Hajó vonaljegyeket árusító jegypénztárak >>

A menetrend a BKK honlapján tekinthető meg >>

A kikötőkről részletes információk is találhatók a weboldalon >>

D11, D12, D13 hajójáratok Újpestről (D11), illetve a Rómaifürdőről (D12, D13) indulnak, a végállomás a Kopaszi-gát. A Rómaifürdő-Kopaszi-gát útvonal nagyjából 1,5 órás. Ha csak a belvárost szeretnénk a Dunáról megcsodálni, a Jászai Mari tér – Boráros tér (vagy Boráros tér – Jászai Mari tér) közötti útvonal ideális. A menetidő nagyjából 40 perc – ez idő alatt végighajózhatunk a Margit-híd és Petőfi-híd közötti Duna-szakaszon, láthatjuk a Parlamentet, áthajókázhatunk a főváros nevezetes hídjai alatt, s más nevezetességek mellett megcsodálhatjuk a Budavári Palotát, a Gellért-hegyet.

Menetrend szerint közlekedő hajó közeledik a Jászai Mari téri kikötőhöz

Beszállásra készen…

A Kopaszi-gát felé tartunk

Nagy élmény a Dunáról látni a Parlament épületét

Japán turisták (elöl) magyar kísérőikkel

Budapest, te csodás!

A Budavári Palota a budai várnegyed részeként 1987 óta része Budapest világörökségi helyszíneinek

A Lánchídhoz közeledve

A Lánchíd volt az első állandó híd Pest és Buda között, egyben a teljes magyarországi Duna-szakaszon is. A munkálatok 1839-ben kezdődtek, a kész hidat 1849. novemberében avatták fel

Esteledik

A Szabadság híd a főváros harmadik átadott hídja, 1896 óta köti össze Pestet Budával

Az újjáépített Erzsébet hidat 1964. novemberében adták át a forgalomnak. Az eredeti 1898 és 1903 között épült, a II. világháború áldozatává vált, 1945-ben a visszavonuló német csapatok felrobbantották

Az ország háza

Frissített képgaléria – a képek 2017. június 11-én készültek

D12 hajóvonal járatán utaztunk a Jászai Mari tér megállótól a Müpa – Nemzeti Színház végállomásig. A képek kattintva nyithatók meg nagy méretben

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

16 + 4 =

hirdetés