Hogyan tehetjük néhány egyszerű lépéssel jövedelmezőbbé webshopunkat?
Az online kiskereskedelem térhódításával az utóbbi időben egyre több vállalkozó hoz létre saját webshopot. Bár a digitális piacon való értékesítés egyszerűnek tűnhet, az online kereskedőknek számos kihívással kell megküzdeniük: ilyen a verseny a konkurenciával, a változó piaci trendekhez való alkalmazkodás vagy az ügyfélszerzés. Cikkünkben összeszedtük, milyen eszközökkel tehet szert bárki versenyelőnyre.
Tippek az online marketing eszköztárából
Elsőként azt nézzük meg, hogy a széles körben kiaknázott online marketing hogyan lehet a segítségünkre.
1. Konverzióoptimalizálás
A konverzió a marketing és az online kereskedelem területén egy adott cél elérését jelenti. Konverzió lehet az, ha egy látogató vásárol egy webshopban, ha letölt egy alkalmazást, kitölt egy kapcsolatfelvételi űrlapot vagy megnéz egy videót. A konverzióoptimalizálás magában foglalja a weboldal elemzését és módosítását annak érdekében, hogy minél több látogatóból váljon vásárló. Ezt célozzák a következők:
- Az A/B-tesztelés segítségével különböző weboldal-változatok hatékonyságát mérhetjük, így megtalálhatjuk a legjobban konvertáló elemeket.
- A felhasználói élmény javítása – például a betöltési sebesség növelése vagy az intuitív navigáció – hozzájárul a vásárlási folyamat egyszerűsítéséhez, ezáltal növeli a vásárlás valószínűségét. Fontos, hogy a mobilon böngésző látogatókra is gondoljunk, ne csak a számítógépet használókra.
- A konverzióoptimalizálás révén nyert adatok elemzése és a folyamatos fejlesztések lehetővé teszik, hogy pontosan azonosítsuk és kielégítsük célközönségünk igényeit, ezzel növelve a konverziós arányt és a jövedelmezőséget.
2. Marketingautomatizálás
- E-mail-automatizálás: a vásárlókkal való kommunikáció – mint például a visszaigazoló e-mailek, a kosárban hagyott termékekről szóló emlékeztetők vagy a személyre szabott ajánlatok – automatizálása segíthet fenntartani a kapcsolatot a vásárlókkal, és ösztönözheti őket a vásárlásra.
- Személyre szabott ajánlások: az ügyfelek viselkedésének és vásárlási előzményeinek elemzése alapján személyre szabott termékajánlásokat küldhetünk, amelyek növelhetik az értékesítést.
- Chatbotok és virtuális asszisztensek: a weboldalon elhelyezett automatizált chatbotok azonnal megválaszolhatják a látogatók felmerülő kérdéseit, ami javítja a vásárlói élményt és segíthet a konverziós arány növelésében.
- Retargeting és remarketing: azoknak a látogatóknak az automatizált hirdetésekkel való célzása, akik korábban meglátogatták a webshopot, de nem vásároltak.
- Vásárlási utáni e-mail-sorozatok: vásárlás utáni köszönőüzenetek, elégedettségi felmérések és upsell vagy cross-sell ajánlatok automatizálása – ezek mind a vásárlói lojalitás növelésében segíthetnek.
3. Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (SEO) nagymértékben hozzájárulhat egy webshop sikeréhez azáltal, hogy növeli a weboldal láthatóságát a Google-höz hasonló keresőmotorokban. Az alábbi módokon segíthet a webshopoknak:
- Növekvő forgalmat generál: a SEO segítségével a webshop magasabb helyezéseket érhet el a keresési eredményekben, ami több organikus látogatót vonz az oldalra.
- Célzott látogatók: a megfelelő kulcsszavak és tartalmak használatával a webshop pontosan azokat az embereket érheti el, akik érdeklődnek a termékei iránt, ezáltal növelve a konverzió esélyét.
- Márkaépítés és hitelesség: a keresőmotorok első oldalán való megjelenés növeli a márka láthatóságát és hitelességét a fogyasztók szemében.
- Versenyelőny: egy jól optimalizált webshop előnyt szerezhet a kevésbé optimalizált konkurensekkel szemben, különösen kisebb piacokon.
- Hosszú távú eredmények: a SEO egy hosszú távú stratégia, amely folyamatosan hozhat eredményeket, ellentétben a fizetett hirdetésekkel, amelyek csak addig működnek, amíg fizetnek értük.
Minőségi szállítás – fulfillmenttel könnyebb
Ahogy látható, sokat kell dolgozni azért, hogy megfelelő mennyiségű látogató érkezzen az oldalra, ott is maradjon, majd eljusson a vásárlásig. És ezzel még nincs vége.
Onnantól, hogy leadtak egy rendelést a webshopban, kezdetét veszi a munka logisztikai része. Ez a termékkészlet tárolása mellett magában foglalja a teljes folyamatot a rendelés fogadásától a raktárkészlet kezelésén és a csomagoláson keresztül a szállításig. Sőt azon túl is: a visszaküldött és a cserélendő termékek kezelésének is gördülékenynek kell lennie. Továbbá ide tartozik a vásárlóval való kapcsolattartás: a rendeléssel kapcsolatos kérdésekkel, problémákkal az ügyfélszolgálat foglalkozik.
A hatékony logisztikai folyamat kulcsfontosságú egy webshop sikeres működéséhez, hiszen közvetlen hatással van a vásárlói élményre és a költségekre. Márpedig a vásárlói igény a minél gyorsabb és olcsóbb szállítás, a megfelelő csomagolás, a csomag nyomon követésének lehetősége, probléma esetén pedig a megfelelő hangnemet használó, készséges ügyfélszolgálat.
Mindezek után nem meglepő, hogy sok vállalat kiszervezi a logisztikai folyamat egészét annak rendkívüli összetettsége és eszközigénye miatt: úgynevezett fulfillment szolgáltatót vesz igénybe. Ezek a szolgáltatók átvállalják a teljes logisztikát minden részfeladatával együtt, nagy terhet véve le a webshopot üzemeltető válláról. Ez a modell lehetővé teszi a vállalkozó számára, hogy az üzleti stratégiára, a marketingre és az értékesítésre összpontosítson.
Ahhoz, hogy webshopunk sikeres és jövedelmező legyen, mára elengedhetetlenné váltak az online marketingnek a cikkben részletezett eszközei. Ahhoz pedig, hogy visszaküldött csomagok helyett stratégiai kérdésekkel foglalkozhassunk, minimum érdemes átgondolni egy fulfillment szolgáltató bevonását. Merjünk tájékozódni, tanulni és dönteni, így kerülhetünk előnyösebb helyzetbe a versenytársainknál!
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.