Otthonunkban kezdődik minden. A harmonikusan működő családok jellemzői
A családban, otthonunkban kezdődik minden. Minden, amiből táplálkozunk, amikor elindulunk felfedezni és alakítani a nagyvilágot. Az, hogy milyen emberek vagyunk, meghatározza, hogy milyen családot formálunk magunk köré, családunk élete, működése pedig azt, hogy milyenné válik körülöttünk a világ.
A harmonikus család jellemzőit gyűjtöttem össze, hogy tudjunk örülni annak, ami már a miénk, és tudjunk tenni azért, ami még szükséges ahhoz, hogy mi, szülők egy boldogabb generációt nevelhessünk fel.
A harmonikusan működő családok jellemzői:
· a családtagok meghallgatják egymást, figyelnek egymásra,
· nyílt, őszinte kommunikáció jellemzi őket,
· a család szabályai rugalmasak, a helyzethez illők,
· a családtagok jól érzik magukat együtt, szeretnek együtt lenni,
· a családtagok egymás barátai is,
· nem “praktikusság”, hanem emberség jellemzi a családi kapcsolatokat, viszonyulásokat,
· érezni rajtuk az elevenséget, az örömöt,
· ki merik mondani érzelmeiket,
· tudnak tervezni,
· a családon kívüli emberekhez és intézményekhez is nyíltan, jó elvárásokkal viszonyulnak.
„Kezdd a változtatást a családodban!
Mindannyian ismeritek már az önértékelés, a kommunikáció, és a családi folyamatok fontosságát. Most hozzátok működésbe ezeket a hatalmas erőket. Amint működni kezdenek a családodban, ugyanezek az erők megjelennek a társadalomban is. Ez egy új társadalom kezdete lehet. A család szintetizáló, összekötő kapocs az egyén és a társadalom között. Ezért a családnak és a családi tanításoknak sarkalatos szerepe van a béke elérésében.” (Virginia Satir: A család együttélésének művészete)
Pszichológus, szakíró, a Tuti Szoba Facebook oldal szerkesztője
Jól lenni és érdeklődéssel jelen lenni – ezt tartom a hétköznapjaimban és a munkámban is a legfontosabbnak. Rengeteget olvasok, sokat tanulok, és szívesen írok. Kedvenc és kimeríthetetlen témám az otthon lélektana. A tartalmas, pozitív, minőségi otthonlét megteremtéséről szólnak cikkeim, videóim és könyvem, az Otthonkönyv is. Amikor nem az otthonélményekről írok, akkor – pedagógusi múltamhoz visszanyúlva, és személyes érintettségem miatt – fejlesztő feladatokat gyűjtök és tervezek autista gyermekek számára. Szeretek mindent, ami értéket képvisel, ami elgondolkodtat, megmozgat, lelkesít.