Vízi sportok, melyek testre, lélekre egyaránt pozitívan hatnak

Végre itt a nyár! A strandolás mellett a vízi sportoknak is lehet hódolni. Csokorba szedtük a legnépszerűbbeket.

Szörf

Szinte minden korosztályra nyitottak a szörfoktatók, így aki érett fejjel szeretné kipróbálni ezt a sportot, kipróbálhatja magát benne. Nyolc éves kortól ajánlják. A szörföt az extrém sportok között tartják számon, azonban alapszinten elég hamar meg lehet tanulni. Balatonfűzfőnél található erre a célra az egyik legideálisabb partrész, amely olyan széláramlattal rendelkezik, hogy tökéletes lehet a kezdőknek.

Wakeboard

A szörfözés továbbfejlesztett változata, 1996-ban, amikor a Magyar Vízisí és Wakeboard Szövetség létrejött, még szinte teljesen ismeretlen volt hazánkban ez a sportág, manapság viszont már komoly versenyeken is megmérettethetik magukat a wakeboard hódolói. Profi szintig oktatják hazánkban is. A wakeboardnak két fajtája van: a kötélpályás és a motorcsónakos. Népszerűsége töretlen, világszerte egyre több ember hódol ennek a sportnak.

Kiteszörf

Más néven sárkányszörf, a kilencvenes évek óta népszerű extrém vízi sport. Itthon még kevésbé elterjedt, de azért néha lehet látni nagyobb vizeink fölött egy-egy tarka vitorlába kapaszkodó embert. Kiteszörfözni bármilyen akadálymentes, egyenletes széllel rendelkező vízfelületen lehet.

Aqua Aerobic

Az aqua aerobic miatt nem kell nyílt vízhez utaznunk, elegendő valamelyik wellness szállót megcéloznunk. Borultabb nyári napon kellemesebb lehet, mint a nyílt vízen szörfözni. Minden korosztálynak ajánlott ez a sport is.

A vízben való mozgás könnyed felfrissülést és kellemes napindítást biztosít. Ha van lehetőségünk rá, a hétköznapokba is beépíthető, több uszodában elérhető.

SUP (Stand UpPaddle)

Állva evezés. A sport Polinéziából származik, eredetileg élelmiszerszerzés volt a célja, majd a hawaii szörfoktatók által vált népszerű sporttá. Ehhez a sportághoz sem szél, sem hullám nem szükséges, így gyakrabban művelhető, mint a szörf.

SUP jóga

A SUP jóga semmilyen előtanulmányt nem igényel, bárki számára végezhető, aki sportos, egészséges és tud úszni. Az élményt nehéz leírni, de képzeld el, hogy süt a nap, finoman ringatnak a hullámok, friss levegő van, és körbevesz a kékség. Fölötted az ég, alattad a víz, és ebben a természetközeli helyzetben teljesen biztonságban vagy.

Nincs más dolgod, mint belehelyezkedni az adott pillanatba és élvezni a gyakorlást. A SUP-on végzett ászanák nagymértékben javítják az egyensúlyérzéket és erősen hatnak a proprioceptorik helyes működésére. (A proprioceptorok az izmokban, inakban, ízületi tokokban, szalagokban található receptorok, melyek a testhelyzet és a mozgatószervek érzékelésében játszanak szerepet. A receptorok az információt az agyba továbbítják, ahonnan aztán az izmokba érkezik a „parancs”, minek következtében a mozgáskorrekció megtörténik. Mindez olyan gyorsan játszódik le, mint egy reflex. A propriocepció tehát az ízületek helyzetének, állásának érzékelése, vagyis az egyensúly és a testérzékelés kombinációja. A szerk.) A vízen tapasztalható folytonos ringatás ellazítja az idegrendszert, ezáltal oldja a stresszt. (Tölgyesi Írisz, jógaoktató)

Összeállította: Tolvaj Vica

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

12 − 3 =

hirdetés