17 napos diéta. Életmódváltó táplálkozási program. Fogyókúrás napló (10.) Olvasói levél

Magyar nyelven viszonylag kevés tapasztalati információ áll rendelkezésre a 17 napos diétáról. A Dr. Mike Moreno családorvos által kidolgozott táplálkozási program nem újkeletű, rengeteg követője van, elsősorban az USA-ban. A doktor könyve a Scolar Kiadó jóvoltából néhány éve magyar nyelven is elérhető. Szerkesztőnk vállalta, hogy a kötet és a hozzá tartozó szakácskönyv útmutatásait követve diétáját naplószerűen megörökíti az eletszepitok.hu magazinon. Célja az ideális testsúly elérése, megtartása, továbbá az egészségmegőrzés.

A sorozattal igyekszünk hasznos információkkal szolgálni. Nem célunk, hogy bárkit is meggyőzzünk arról: nincs ennél rövidebb út az egészséges fogyáshoz, súlytartáshoz. Csupán a tapasztalatokat szeretnénk átadni. A sorozat összeállításai nem utólag készülnek, hanem a diéta idején. 

***

A cikksorozat 10. része, a diéta 13. napja.

Ezúttal egy olvasói levelet ismertetek.

Először is köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet erre a diétára, és napi beszámolókkal segítesz. Már hónap elejétől fogva próbálok vigyázni a kajával, nem iszom alkoholt és lényegesen csökkentettem a szénhidrátot. Amikor elkezdted posztolni a leírásokat, azóta nagyon igyekszem betartani a leírtakat.

Nehéz helyzetben vagyok, néhány évvel túl a változó koron, előtte súlyos hipertireozis miatt kórosan lefogytam, majd 4 hosszú év után, fejben is rendet téve gyógyszer és tünetmentesen gyógyulva, jó pár plusz kilót felszedtem. Most nyár vége óta 4-5 plusz kilót felkaptam a többi tetejébe. Ez már teljesen kiverte a biztosítékot. Most indultam 87 kilóról (leírni is borzasztó), legalább 80 alá szeretnék jutni és azt megtartani.

Úgy általában kevés kenyeret eszünk, az is teljes kiőrlésű, rozsos…stb. Néhány éve tanyára költöztünk, saját hús, zöldség… Már hasonló diétáknál rájöttem, piszok nehezen mozdul rólam a háj. Hát most is így van, én 1,5 kiló mínusznál tartok.

Megrendeltem a könyvet. Muszáj lesz váltani, nagyobbat, mint az eddigi próbálkozások.

Megmondom őszintén, én is többet vártam, néha nagyon nehéz betartani (beleesett ebbe a 12 napba egy farsangi bál, két unoka szülinap és egy disznóölés). Azért büszke vagyok, mert kibírtam. Nálam is a mozgás hiányzik, de ma szerencsére szikkadt a sár, az unokámmal nagyot sétáltunk (kb. 4 km, 2 óra). Arra hiába várok, hogy ne legyenek ilyen bulik, mindig van valami. A saját mangalica szalonnát is nehéz megállni, hogy ne egyek!
Na, szóval nem akartalak untatni, csak kérted, írjunk saját tapasztalatot. Hát remélem, még lesz jobb is.

Csütörtökön megyünk Erdélybe, lehet, hogy kicsit bűnözni fogok, de nem vagyok mazochista (4 nap utazással). Utána már a könyvvel a kezemben újult erővel folytatom.
Neked is kitartást és jó egészséget kívánok szeretettel, még egyszer köszönöm a motivációt.

Üdvözlettel, Gabi

***

Kedves Gabi, és mindenki, aki nyomon követi a fogyókúrás naplót! Panaszkodtam, hogy a fogyás üteme lassult, mindössze 2,5 kilótól szabadultam meg az elmúlt kb. 20 napban. Pedig panaszra nem lehet különösebb okom, hisz fogytam. Más kérdés, hogy a könyv – Moreno – által beígért 5-6 kiló mínuszhoz képest okoz némi csalódottságot a fogyás lassúbb üteme, de ha jobban belegondolok, reális és egészséges mértékű az eddigi súlyveszteség.

A diéta 2. hétvégéjén – főleg vasárnap – már nagyon kívántam más jellegű ételeket, ízeket, a fiam – látva sóvárgásomat – szinte könyörgött, hogy hagyjam már abba ezt a hülye diétát. Nem hagyhatom abba, megígértem, hogy végigcsinálom. Pedig füllenthetnék is, hogy minden a legnagyobb rendben, tartom magam az általam összeállított soványka étrendhez, és gyönyörűen fogyok (napi fél kilókat)…csalhatnék a napi étrendben is (ki látja?), de mi értelme lenne? Családtagjaim is olvassák a sorozatot, előttük is kínos lenne, de leginkább magam előtt…

A diétához hozzátartoznak a hullámvölgyek. Fel kell készülni erre…

Már csak pár nap, és letelik az első 17 nap. Azután sem fogok elszabadulni – a szervezetem és a közérzetem sínylené meg, ha nagy habzsi-dőzsivel oldanám fel a 17 napos önként vállalt böjtöt. Önként vállalkoztam erre a kihívásra, s be kell látnom, nem a leadott kilók számítanak. A közérzetem jó, könnyűnek érzem magam, annak ellenére is, hogy elég egyhangú az étkezésem, főleg hét közben. Ma reggel annyiban írtam felül az előírt étrendet, hogy mellőztem a tojást. Délelőtt almán, narancson, joghurton éltem, délre összedobtam egy kis salátát, délután kefirt és natúr joghurtot vettem magamhoz, este pedig karalábélevest készítettem (joghurtot kevertem hozzá – habarás nélkül készült). Közben ugyanúgy iszom az ízesítés nélküli zöld teát (egész megszerettem) és a vizet (néha nincs meg a napi 2 liter).

Írta egy olvasó, hogy az első 17 napban a sajt sem megengedett, márpedig én a sajtot nem vontam ki az étrendből…szerinte ezért is lassúbb a fogyás. Nem eszem nagy mennyiségeket belőle. (Írtam a sorozat elején, hogy Moreno diétáját egy-egy ponton felül fogom bírálni.) Egy másik olvasó arra hívta fel a figyelmemet, hogy a paradicsom, a kápia paprika tartalmaz rejtett cukrokat, ami egy szénhidrátszegény diétában nem mellékes. Moreno ezeket a zöldségféléket engedélyezi az 1. ciklusban is. Nem fogyasztok minden nap paradicsomot, paprikát sem. Ennél szigorúbb étrendre alkatilag nem vagyok alkalmas. Teljesen elhagytam a cukrot, a mézet, az édességeket, a lisztes ételeket, kiiktattam a gabonaféléket.

A mai ebédem (nem mondható kalóriadúsnak)

 

#17naposdiéta1ciklus #17naposdiéta #17daydiet #17daydietcycle1 #lunch #salad #eletszepitok #szepitokmagazin

Szépítők Magazin (@szepitokmagazin) által megosztott bejegyzés,

Nehéz átállni és kivonni a jól megszokott (egészségtelen) ételeket, de jó hír, hogy az egészséges étrendre ugyanúgy rá lehet kattanni, mint a csokira vagy a pizzára… A sikerélmény megsokszorozza a motivációt.

Ha ez a sorozat csak pár embert indít el a jó úton, már megérte. Nem feltétlenül kell a 17 napos diétát követni, van más lehetőség is. Hiszek az ösztönös diétában is; sok esetben már a finomított szénhidrátok, a cukros és magas zsírtartalmú ételek csökkentése is eredményt hoz, ha a fogyás a cél. A kitartás számít. Az, hogy a módosított étrendet ne hatalmas önfegyelmet igénylő kúrának tekintsd, hanem egy olyan programnak, ami mellett hosszú ideig ki tudsz tartani önsanyargatás nélkül és nem érzed büntetésnek.

A 17 napos diéta 1. ciklusa betartható, de biztos vagyok abban, hogy 17 napnál tovább nem bírnám tartani. A jó hír, hogy nem is kell 17 napnál tovább tartani – a 18. naptól kezdődhet a program 2. ciklusa, amikor is jófajta szénhidrátokkal bővülhet az étrend. Ami eddig látszik, hogy a diéta működik: segít beindítani a fogyást, önfegyelemre és átállásra késztet. 

Holnap ismét mérlegre állok és beszámolok a fejleményekről (határozottan vékonyabbnak érzem és látom magam…talán ezúttal a mérleg is jó lesz hozzám).

Mára ezzel a motivációs idézettel búcsúzom, sziasztok!

#17naposdiéta

Instragramon érdemes követned a #17daydiet és a #17daydietcycle1 hashtaget. Magyar nyelvű hashtaget az eletszepitok.hu Instagram oldala használt először (általam): #17naposdiéta. Ha elkezditek a diétát, Insta fotóitokhoz használjátok a #17naposdiéta hashtaget!

 

Bátran tegyetek fel kérdéseket kommentben vagy e-mailben (szerkesztoseg@eletszepitok.hu, tárgy mezőbe írjátok: 17 napos diéta). Életmódváltós, fogyókúrás sikertörténeteiteket is szívesen látjuk!

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − 12 =

hirdetés