17 napos diéta. Életmódváltó táplálkozási program. Fogyókúrás napló (8.)

Magyar nyelven viszonylag kevés tapasztalati információ áll rendelkezésre a 17 napos diétáról. A Dr. Mike Moreno családorvos által kidolgozott táplálkozási program nem újkeletű, rengeteg követője van, elsősorban az USA-ban. A doktor könyve a Scolar Kiadó jóvoltából néhány éve magyar nyelven is elérhető. Szerkesztőnk vállalta, hogy a kötet és a hozzá tartozó szakácskönyv útmutatásait követve diétáját naplószerűen megörökíti az eletszepitok.hu magazinon. Célja az ideális testsúly elérése, megtartása, továbbá az egészségmegőrzés.

A sorozattal igyekszünk hasznos információkkal szolgálni. Nem célunk, hogy bárkit is meggyőzzünk arról: nincs ennél rövidebb út az egészséges fogyáshoz, súlytartáshoz. Csupán a tapasztalatokat szeretnénk átadni. A sorozat összeállításai nem utólag készülnek, hanem a diéta idején. 

***

A cikksorozat 8. része, a diéta 9. napja.

Túl vagyok a 17 napos diéta felén! Gyorsan telnek a napok. Persze még csak az 1. ciklus felén vagyok túl, még hátravan 3×17 nap (a 2., 3., 4. ciklus), és elhatároztam, hogy végigcsinálom. Naplót csak az 1. ciklusról vezetek nyilvánosan – időről időre azért majd jelentkezem, hogy hírt adjak a tapasztalatokról.

Nem nevezném mélypontnak a mostani napokat, de előre nem várt események nehezítik a naplóírást és az étrend tudatos(abb), alaposabb összeállítását is.

Egy csomó ember kidőlt körülöttem influenza miatt, köztük a fiam és az apukája is, ezen a héten szünetel az iskola, a munka számunkra. Ma, miközben két almát rágicsáltam tízóraira és ebédre a munkahelyemen, arra gondoltam, este mennyire jólesne egy tartalmas meleg leves. Húslevest, újházit tészta nélkül étteremben is ehetnék ebédre (ha lenne rá időm). A levest nem kell kiiktatni az 1. ciklus idején, de erősen szűkül a fogyasztható levesek köre. Csak a habarás és rántás nélkül készített változatok fogyaszthatók, sőt, nem kerülhet bele tejszín sem – csak a 1. ciklusban megengedett élelmiszereket használhatjuk fel. Zöldséglevest, húslevest bátran és korlátlan mennyiségben lehet enni (a tészta és egyéb magas szénhidráttartalmú levesbetét mellőzésével). Egy-két kanál tejföllel vagy joghurttal helyettesíthető a habarás-rántás, és krémleveseket is készíthetünk ily módon, a tejszín helyettesítésével. A mai vacsorám 2 tál zöldségleves lesz.

Recept

Zöldségleves

Hozzávalók: 2 kisebb vagy 1 nagyobb vöröshagyma felkockázva, 1 gerezd fokhagyma lereszelve (vagy összezúzva), fél hüvelykujjnyi friss gyömbér lereszelve, 2-3 ek olívaolaj. Olívaolajon 2-3 percig pirítottam.

3 zellerszár apróra vágva, 2 nagyobb megtisztított sárgarépa felkockázva, maréknyi brokkoli, kb. kétmaréknyi mirelit zöldborsó. Ezeket hozzáadtam a hagymás alaphoz. Sóztam, borsoztam, meghintettem kevés őrölt köménnyel, hozzáadtam kb. 1 tk szárított petrezselyemlevelet, majd felöntöttem annyi vízzel, amennyi épp ellepte. Lassú tűzön kb. 15 perc alatt puhára főztem. Tányérba szedtem, és hozzákevertem 2 evőkanál natúr joghurtot. (Diétás, finom és eltelít.)

Tegnap késő este farkaséhség tört rám. Megálltam evés nélkül. Az esti, éjszakai falatozásokkal nagyon vigyázni kell. Diéta idején különösen. Egy késő esti lakoma – tiltott ételekből – tönkretenné 9 nap erőfeszítését. Többet kell ennem napközben, mint tegnap, hogy bírjam fegyelmezetten és ne kezdjen mínuszba fordulni a közérzetem; ma igyekeztem is ennek megfelelően táplálni fogyatkozó testemet.

Közérzetem: könnyűnek érzem magam. Szeretem-állapot.

Tavaly Valentin-napon indiai étteremben vacsoráztunk, idén az éttermezés részben a diéta, részben a betegség miatt elmaradt. Nem kaptam desszertet sem ajándékba. Kiiktattuk a megszokott dolgokat…pezsgőt sem ihatok az 1. ciklusban (az alkoholt mellőzni kell teljesen). Ma van torkos csütörtök! :) Hurrá! A diéta lemondással jár… de a motivációm még mindig erősebb annál, hogy emiatt sajnáltassam magam.

Desszert gyanánt délután kb. 10 dkg túrót pürésítettem maréknyi mirelit málnával. Cukrot, mézet természetesen nem lehet hozzáadni, de így is finom.

A napi ötszöri étkezés betartása – bevallom – még mindig kihívást jelent. Figyelmeztetnem kell magam a tízóraira, az uzsonnára, és reggel is egyszerűbb lenne elindulni főzőcskézés nélkül. Nem sokáig bírnám napi 1-2 komolyabb étkezéssel ezt a diétát. Korábban jellemző volt, hogy délután és este, s nem ritkán késő este pótoltam a napközbeni elmaradásokat. Ha megéheztem 22 órakor, simán eszegettem valamit – alvás helyett. A hozzám hasonló ún. bagoly típusok szeretnek este, éjszaka nassolni. Nem zellerszárat…

Az alvás segíti a fogyókúrát.

Megfelelő mennyiségű alvással egyensúlyban tarthatjuk az éhségérzetet és a súlycsökkenésért felelős hormonokat. Akik nem alszanak eleget, vérükben csökken a kortizol nevű hormon szintje – mutat rá könyvében dr. Moreno családorvos, a 17 napos diéta kidolgozója. Ez a hormon felelős az erős stresszért és a has környéki zsírszövetek felhalmozódásáért. 

Mára ezzel a gondolattal búcsúzom…

…legközelebb 2018. február 18-án jelentkezem egy részletesebb összefoglalóval és receptekkel.

A diétázóknak töretlen lelkesedést, kitartást kívánok! 

#17naposdiéta

Instragramon érdemes követned a #17daydiet és a #17daydietcycle1 hashtaget. Magyar nyelvű hashtaget az eletszepitok.hu Instagram oldala használt először (általam): #17naposdiéta. Ha elkezditek a diétát, Insta fotóitokhoz használjátok a #17naposdiéta hashtaget!

 

Bátran tegyetek fel kérdéseket kommentben vagy e-mailben (szerkesztoseg@eletszepitok.hu, tárgy mezőbe írjátok: 17 napos diéta). Életmódváltós, fogyókúrás sikertörténeteiteket is szívesen látjuk!

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 × 1 =

hirdetés