A nő helye és szerepe. Egy fotós újraértelmezte az ötvenes évek abszurd szexista reklámjait, sírjunk vagy nevessünk?

Egy gondos feleség reggeltől estig szorgoskodik a háztartásban, finom ételeket főz, neveli a gyerekeket, odaadóan szolgálja a „ház urát”. Mosolygós, mindig ad magára, szexuálisan szolgálatkész, fáradhatatlan, nem túl eszes, esetenként veréssel lehet belátásra bírni. Ezt a „mérgező” sztereotípiát jelenítik meg az 1950-es években készült reklámok, amelyekben meglehetősen sajátos módon tűnnek fel a nők, a női szerepek… Eli Rezkallah Fine Art (szépművészeti) fotográfus, grafikus dizájner a vintage hirdetések mintájára elkészítette a maga sorozatát; felcserélte a szereplőket. Az abszurd abszurdja – így nyilatkozhatunk a végeredményről. 

Mit gondolsz, egy nő/férfi ki tudja nyitni?

„Jó az asszony/férfi a háznál” 

Ez vár az asszonyra/férjre, ha elfelejt kávét venni

Mutasd meg nekik, hogy ez a férfiak/nők világa (nyakkendő reklám)

Ne aggódj, édesem a sört nem égetted oda!

A nőknek/férfiaknak a konyhában a helyük

„Felszabadító” mosogatószer nőknek/férfiaknak (előbb szabadulhatnak a konyhából)

Tökéletes karácsonyi ajándék nőknek/férfiaknak: porszívó

Pantalló reklám, sajátos „nemi” üzenettel

Legging teszt…

Az artfido.com gyűjtése alapján 

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × 4 =

hirdetés