A nő helye és szerepe. Egy fotós újraértelmezte az ötvenes évek abszurd szexista reklámjait, sírjunk vagy nevessünk?
Egy gondos feleség reggeltől estig szorgoskodik a háztartásban, finom ételeket főz, neveli a gyerekeket, odaadóan szolgálja a „ház urát”. Mosolygós, mindig ad magára, szexuálisan szolgálatkész, fáradhatatlan, nem túl eszes, esetenként veréssel lehet belátásra bírni. Ezt a „mérgező” sztereotípiát jelenítik meg az 1950-es években készült reklámok, amelyekben meglehetősen sajátos módon tűnnek fel a nők, a női szerepek… Eli Rezkallah Fine Art (szépművészeti) fotográfus, grafikus dizájner a vintage hirdetések mintájára elkészítette a maga sorozatát; felcserélte a szereplőket. Az abszurd abszurdja – így nyilatkozhatunk a végeredményről.
Mit gondolsz, egy nő/férfi ki tudja nyitni?
„Jó az asszony/férfi a háznál”
Ez vár az asszonyra/férjre, ha elfelejt kávét venni
Mutasd meg nekik, hogy ez a férfiak/nők világa (nyakkendő reklám)
Ne aggódj, édesem a sört nem égetted oda!
A nőknek/férfiaknak a konyhában a helyük
„Felszabadító” mosogatószer nőknek/férfiaknak (előbb szabadulhatnak a konyhából)
Tökéletes karácsonyi ajándék nőknek/férfiaknak: porszívó
Pantalló reklám, sajátos „nemi” üzenettel
Legging teszt…
Az artfido.com gyűjtése alapján
2011-ben kezdődött a történetem. Online magazinként 2013 óta létezem. Igyekszem kreatívan, tartalmi és stílusbeli következetességgel élni az alkotói szabadságommal.