A testformálás a konyhában kezdd 1.

hirdetés

Cikksorozatot indítunk egészséges életmód, testformálás témakörben. Rengeteg információ található e témában az interneten – nehéz újat mutatni. A rovat célja, hogy szakértőinktől választ kapjatok a kérdéseitekre. Bátran tegyetek fel kérdéseket! A rovat vezetője Kertész Mónika újságíró, speedfitness instruktor, aki közel tíz éve kötelezte el magát az egészséges, sportos életmód mellett. Mondhatnánk, könnyű neki, hiszen edző a párja is; ritkán falatoznak csülköt vacsorára. Persze nem pusztán a tudatos étkezésnek köszönhetik bombaformájukat. Több is ez, mint öncélú vállalás. Mónika és Csaba sok-sok embernek segítettek, segítenek abban, hogy formába lendüljenek. Kisfiúk, Ádám négyéves lesz márciusban. Kezdjük az alapoknál, Mónikával!

A testformálás a konyhában kezdődik 1. rész

Beszéljünk kicsit a táplálkozásról, hiszen minden ezen áll vagy bukik, már ami testünk (át)formálását illeti. Nem kell megijedni, vagy attól tartani, hogy jön a sanyargatások és lemondások időszaka, egyszerűen csak néhány alap dologgal kell tisztában lenni és alkalmazni a mindennapokban.

Először is vizsgáljuk felül étkezési szokásainkat. Reggel a nagy rohanásban elfelejtünk reggelizni, napközben jöhet egy kis péksütemény, egy kis nasi, jó esetben ebédidőben lecsúszik némi főtt étel is, majd este – végre nyugiban – a tévé, vagy a számítógép előtt ülve jól belakmározunk. Ismerős?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a reggelit sose hagyjuk ki! Inkább keljünk fel 10-15 perccel korábban, de az étkezés ne maradjon el! Mivel éjszaka kiürülnek energiaraktáraink, fontos, hogy ilyenkor feltöltsük azokat. Érezhetően energikusabbak leszünk, és nem mellesleg nyugodtabbak, türelmesebbek is, ha szervezetünk nem éhezik! Eleinte talán azt tapasztaljuk: „nem birok enni”, de pár falatot akkor is muszáj magunkhoz venni. Néhány nap alatt átáll a szervezetünk, és már nem érezzük megerőltetőnek a reggelizést. Könnyű tízórait is érdemes beiktatnunk, attól függően, mikor reggeliztünk. Ebédre jó, ha főtt ételt fogyasztunk, a desszertről – na igen – próbáljunk lemondani. Délután ne feledkezzünk meg az uzsonnáról, és lehetőleg kora estére időzítsük a vacsorát.

Sokan azt hiszik, hogy fogyókúra alatt nem szabad enni. Drasztikus ételmegvonást alkalmaznak, naponta kétszer étkeznek, akkor is keveset. Nem fogyókúrában kell gondolkodni! Napi ötszöri étkezés mellett is lehet fogyni! Ha többször fogyasztunk kis adagokat, felgyorsítjuk az anyagcserénket. Persze fontos, milyen ételeket veszünk magunkhoz – erre a következő cikkben térek ki. A lényeg, hogy napi többszöri étkezés mellett nem törnek ránk éhségrohamok, és a szervezünk is biztonságban érzi magát. Ha naponta kétszer-háromszor eszünk, a testünk, mivel ritkábban jut táplálékhoz, egyből raktározó üzemmódba kapcsol. Ráadásul a sanyargatás erősen próbára teszi az akaraterőt, az éhezés következményeként könnyebben feltépjük hűtő ajtaját, s ilyenkor nem általában nem érjük be pár falattal. Farkaséhesen sokkal többet eszünk, mint amennyire valóban szükségünk lenne.

kerteszmonika_joKitartást, a sikerélmény nem marad el!  Mónika

 

Cikksorozatunk 2. része itt olvasható >>

 

Táplálkozással – diétával -, testformálással kapcsolatos kérdéseiteket a szerkesztoseg@eletszepitok.hu e-mail címre várjuk! Tárgymezőben tüntessétek fel: Fitt Tipp

 

hirdetés

Szépítők Magazin

Életszépítők néven kezdődött a történetem 2012-ben. Magazinként 2013 óta olvashatsz. Független, önerőből fenntartott magazin vagyok a weboldalak rengetegében. Ha mondanivalód van vagy szeretnél bemutatkozni nálam saját alkotással, írj az info@szepitokmagazin.hu e-mail címre!

A www.eletszepitok.hu weboldal bárminemű tartalma a
Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.
Még nincs hozzászólás

Válaszolj!

Az e-mail cím nem lesz nyilvános.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás