A testformálás a konyhában kezdődik. Vizsgáld felül az étkezési szokásaidat!

Beszéljünk kicsit a táplálkozásról, hiszen minden ezen áll vagy bukik, már ami testünk (át)formálását illeti. Nem kell megijedni, vagy attól tartani, hogy jön a sanyargatások és lemondások időszaka, egyszerűen csak néhány alap dologgal kell tisztában lenni és alkalmazni a mindennapokban.

Először is vizsgáljuk felül étkezési szokásainkat!

Reggel a nagy rohanásban elfelejtünk reggelizni, napközben jöhet egy kis péksütemény, egy kis nasi, jó esetben ebédidőben lecsúszik némi főtt étel is, majd este – végre nyugiban – a tévé, vagy a számítógép előtt ülve jól belakmározunk. Ismerős?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a reggelit sose hagyjuk ki! Inkább keljünk fel 10-15 perccel korábban, de az étkezés ne maradjon el! Mivel éjszaka kiürülnek energiaraktáraink, fontos, hogy ilyenkor feltöltsük azokat. Érezhetően energikusabbak leszünk, és nem mellesleg nyugodtabbak, türelmesebbek is, ha szervezetünk nem éhezik! Eleinte talán azt tapasztaljuk: „nem birok enni”, de pár falatot akkor is muszáj magunkhoz venni. Néhány nap alatt átáll a szervezetünk, és már nem érezzük megerőltetőnek a reggelizést. Könnyű tízórait is érdemes beiktatnunk, attól függően, mikor reggeliztünk. Ebédre jó, ha főtt ételt fogyasztunk, a desszertről – na igen – próbáljunk lemondani. Délután ne feledkezzünk meg az uzsonnáról, és lehetőleg kora estére időzítsük a vacsorát.

Sokan azt hiszik, hogy fogyókúra alatt nem szabad enni. Drasztikus ételmegvonást alkalmaznak, naponta kétszer étkeznek, akkor is keveset.

Nem fogyókúrában kell gondolkodni!

Napi ötszöri étkezés mellett is lehet fogyni! Ha többször fogyasztunk kis adagokat, felgyorsítjuk az anyagcserénket. Persze fontos, milyen ételeket veszünk magunkhoz – erre a következő cikkben térek ki. A lényeg, hogy napi többszöri étkezés mellett nem törnek ránk éhségrohamok, és a szervezünk is biztonságban érzi magát. Ha naponta kétszer-háromszor eszünk, a testünk, mivel ritkábban jut táplálékhoz, egyből raktározó üzemmódba kapcsol. Ráadásul a sanyargatás erősen próbára teszi az akaraterőt, az éhezés következményeként könnyebben feltépjük hűtő ajtaját, s ilyenkor nem általában nem érjük be pár falattal. Farkaséhesen sokkal többet eszünk, mint amennyire valóban szükségünk lenne.

Szerző: Kertész Mónika edző, fitness instruktor

 

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

három × 2 =

hirdetés