Nassoljunk egészségeset!

Vendégek fogadásakor, pikniken, strandon vagy akár házimozizás alkalmával is nagy sikere lehet a házilag készített, kevésbé hagyományos nassolni valóknak, legyen szó akár sós, akár édes változatról.

Joghurtba mártott gyümölcsök fagyasztva

Fotó: Vanilla Extract (áfonya)

Ha gyümölcsöket natúr joghurtba mártunk, kétórányi fagyasztás után isteni és egészséges desszertek. Ezzel a módszerrel elkészíthetünk minden idény jellegű puha gyümölcsöt. Így készülhet áfonyával (akár pálcára fűzve 15-20 bogyó, akár egyesével), barack- vagy banánszeletekkel, egész eperrel, mangószeletekkel, málnával, magozott meggyel, cseresznyével, félbevágott, magozott szilvával, és bármivel, amit fantáziánk megenged, akár vegyesen is.

Ízesített joghurtba is márthatjuk a gyümölcsöket.

Tálalhatjuk akár extrán is, így gyerekzsúron például szemet gyönyörködtető és hívogató nasi.

Fotó: in sock monkey slippers

A gyümölcsdarabokat tűzzük fel szívószálra. Egy pohár görög joghurtot keverjünk össze egy evőkanál mézzel, forgassuk bele a gyümölcsdarabokat, majd szórjuk meg durvára tört dióval vagy pisztáciával, esetleg csokiforgáccsal.

2 órán át fagyasztjuk. Fogyasztás előtt pár percig hagyjuk felengedni szobahőmérsékleten. Ha nem tálaljuk az összeset, a fagyasztóban zacskóban tároljuk.

 

Banános joghurtos fagylalt

Turmixoljunk össze 4 szeletelt banánt, 3 dl görög joghurtot, 1 evőkanál citromlevet, 2 evőkanál mézt, 1/2 teáskanál őrölt fahéjat. Öntsük bele egy dobozba, és tegyük be a fagyasztóba. Mikor már majdnem megszilárdult, turmixoljuk át újra, és tegyük vissza a fagyasztóba.

Fotó: diethood

 

Instant gyümölcs jégkrém – azonnal fogyasztható

1-2 fagyasztott banán, 1-2 marék fagyasztott gyümölcsöt és néhány evőkanál 2,8-as tejet összeturmixolunk addig, míg. A tejtől krémessé válik, így ha úgy látszik, hogy nem elég krémes, tej további adagolásával lehet segíteni rajta.

Bármilyen gyümölccsel készülhet, a banánnal kicsit krémszerűbb, a többi gyümölccsel inkább sorbethez hasonló lesz az állaga. Tovább ízesíthető joghurttal, csokoládéval, dióval, mogyoróvajjal, és amit a fantázia elbír.

Fotó: Kootation

 

Céklachips kétféle mártogatóssal

A chipshez 2-3 közepes céklát vékonyan szeleteljünk fel. Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, és a céklaszeleteket terítsük szét rajta. Spricceljük meg olajjal (akár a sütőpapírt is be lehet kenni olajjal), és alacsony lángon 35 percig süssük. Ekkor átforgatjuk és további 40 percig sütjük. Amikor chips-szerűen ropogós, de még nem égett el, kapcsoljuk le, és fogyasztás előtt negyed óráig hagyjuk hűlni.

Fotó: Tofu For Two

Currys mártogatós:

Keverjük össze 0,75 dl natúr görög joghurtot 2 teáskanálnyi curry porral, 1 teáskanál citromlével, 1/2 teáskanál mézzel, csipet borssal, kicsi csípős paprikával (elhagyható).

Tomás mártogatós:

0,75 dl natúr görög joghurthoz adjunk 1/2 teáskanál cukrot, 1/4 teáskanál sót, 1 teáskanál reszelt tormát, keverjük össze és díszítsük snidlinggel.

Chipset hasonló módon készíthetünk uborkából, sárgarépából, burgonyából vagy más zöldségekből is ízlés szerint a fent leírtak alapján, de ügyeljünk arra, hogy a chipset el ne égessük.

Fotó: Urban Remedy

 

A kelkáposzta leveleit is süthetjük, olívaolajjal megspriccelve a sütőben 180 fokon süssük addig, amíg chipsszé nem válik. Ezután szórjuk meg reszelt parmezánnal.

Fotó: RAW FOOD RECIPES

 

Fűszeres kecskesajtos paradicsom

Paradicsomokat karikázunk, és a paradicsomszeleteken kecskesajtot kenünk, amit meghintünk apróra vágott fűszernövénnyel, például metélőhagymával, bazsalikommal vagy petrezselyemmel.

Fotó: Real Simple

 

Nyers zöldségek mártogatóssal

Sárga, zöld, piros, narancsszínű paprikák, keményebb húsú paradicsomok, sárgarépa, uborka egyaránt közkedvelt a nyersen fogyasztott mártogatható zöldségek között. Sokan ezen túlmenően még szívesen megeszik nyersen a bébikukoricát, a zellerszárat, a brokkolit, a karfiolt, stb. egyaránt. Ahogy a zöldségek tárháza gazdag, úgy a mártások is rendkívül sokfélék.

Fotó: flickr

A céklachipsnél leírtakon túl még néhány mártogató receptje:

Fűszeres mártás:

1 pohár tejföl, 1/2 pohár majonéz, 1 teáskanál kapor, 1 teáskanál tárkony, 1 evőkanál petrezselyem, 1 evőkanál apróra vágott snidling, 1/4 teáskanál paprika, só és bors

Kapros-hagymás mártogató: 

1 1/2 csésze tejföl, 3/4 csésze majonéz, 1 teáskanál nagyon apróra vágott vagy darált hagyma, 1 teáskanál kapor gyom, 1 gerezd fokhagyma összezúzva, só, 1/4 teáskanál Worcestershire szóssz

Feta sajtos:

5 dkg feta sajt, 10 dkg lágy krémsajt , 1 gerezd zúzott fokhagyma , 4 evőkanál tejszín, 1/8 teáskanál cayenne bors, 1/4 teáskanál szárított kakukkfű, 1/4 teáskanál szárított petrezselyem, 1/4 teáskanál szárított oregánó, 1/4 teáskanál bors, citrom, 1/4 teáskanál só

Nyitókép: HEALTHY naturally CLUB

Király-Dobos BeatrixKellemes időtöltést kívánok! Bea

Cikkajánló:

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

19 − 15 =

hirdetés