Azték zsálya, az újra felfedezett szuperélelmiszer. Chia puding készítése

A chia mag az utóbbi években szuperélelmiszerként robbant be a köztudatba; a kilencvenes években kezdték újra termeszteni Dél-Amerikában, azóta meghódította a világot.

Az azték zsályának is nevezett chia magot a dél-amerikai őslakosok többek között lisztként használták, olajat is préseltek belőle, vagy egyszerűen vízzel keverve fogyasztották. Ásványi anyag, omega3 és omega6 zsírsav tartalma kiemelkedő, kiváló antioxidáns, kalóriatartalma ugyanakkor rendkívül alacsony. A chia mag különlegességge, hogy magába szívja a nedvességet, perceken belül zselés állagúvá alakul. Már egészen kevés mennyiség elfogyasztása is a jóllakottság érzetét adja. Lisztérzékenyek is fogyaszthatják.

Bár a chia mag könnyen felszívódik, napi fogyasztásra 3-4 evőkanál az ajánlott mennyiség. A nap bármely szakában fogyaszthatjuk, reggelire különösen ideális.

chiamag4

Chia puding

A semleges ízű magokat fogyaszthatjuk müzlivel, gabonapehellyel; keverhetjük joghurtba, tejbe, kefirbe, turmixitalba. Készíthetünk belőle édes pudingot is.

Két deci tejhez (ami lehet tehéntej, mandula-, rizs- vagy kókusztej stb.) keverjünk 2 evőkanál chia magot. Ízesítsük édesítőszerrel vagy mézzel, adhatunk hozzá kevés vanília aromát is. Tegyük hűtőbe 1-2 órára (vagy akár éjszakára). A magok magába szívják a tejet, a keverék kocsonyás állagúvá válik. Fogyasztás előtt szórjuk meg friss gyümölccsel.

chia

chiamag3

hirdetés 

hirdetés 

Kapcsolódó összeállítás

Rizskása, köret rizspehelyből. Egészséges, villámgyorsan elkészül, változatosan ízesíthető

Rizskása, köret rizspehelyből. Egészséges, villámgyorsan elkészül, változatosan ízesíthető

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy − 4 =

hirdetés