Second Hand September, avagy öltözködj turiból stílusosan! Bárki csatlakozhat a nemzetközi mozgalomhoz

A csomagolásmentes május, műanyagmentes július, az autómentes augusztus után szeptemberben sem maradunk „zöld kihívás” nélkül. Ebben a hónapban a Second Hand September kampányhoz lehet csatlakozni. A mozgalom néhány éve az Oxfam – brit gyökerű, nemzetközi humanitáriánus szervezet – kezdeményezésére indult el. Nemcsak a mindennapokban (kvázi közönség nélkül, láthatatlanul), hanem a közösségi média aktivitásukkal is teljesíthetik a 30 napos „próbát” azok, aki egyetértenek a kezdeményezés üzenetével, céljával. Aki komolyan veszi a kihívást, az vállalja, hogy 30 napig nem vásárol új ruhát, és szeptemberben olyan ruhadarabokat visel, melyek használt ruhákat forgalmazó üzletekből, adományboltokból származnak. 

Aki szeretné hírét vinni a kampánynak vagy szeretné megmutatni másoknak, hogy miként oldotta meg 30 napig az öltözködését, #secondhandseptember hashtag-gel tölthet fel képeket magáról az Instagramra. Nem meglepő módon sok különleges, stílusos szettet találunk a felhozatalban. Turiból is remekül lehet öltözködni! Elég sokan csatlakoztak a kampányhoz az előző években, közel 130 ezer fotó található #secondhandseptember hashtag-gel az Instagramon, de a 2021-es hashtagre, a #secondhandseptember2021 szűrve is már majdnem 300 fotót látunk a képmegosztón.

fast fashion láznak köszönhetően átlagosan legalább két új ruhadarabot vásárolunk hetente. Egyesek szerint ez a divatipar halálát jelzi előre, de van, aki azt állítja, hogy éppen ez a mozgatórugója. Környezetünkre semmiképpen nincs jó hatással ez az elhatalmasodott ruhagyártás és pazarlás. Sosem volt ilyen környezetszennyező a ruhaipar!

Egy pamutpóló előállításához 2700 liter vízre van szükség az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága (UNECE) szerint, ami egy felnőtt ember 2,5 éves vízfogyasztása – érdemes belegondolni: egy divatmárka nem egy pólót dob piacra szezononként, és nem érjük be egyetlen egy pólóval szezononként…

A Second Hand September haszna a fenntarthatósági, környezetvédelmi célokon túl:

  • átgondolhatjuk a vásárlási szokásainkat. 
  • Jó lehetőség arra, hogy alaposan átnézzük a ruhásszekrény tartalmát. Mi magunk is továbbadhatunk másoknak feleslegessé vált ruhákat. (Az őszi gardróbrendszerezés egyébként is időszerű.)
  • A kihívás segít megszabadítani az impulzusvásárlástól, ilyen alkalmakkor sokszor csak megszokásból (hobbiból) vagy önjutalmazásból vásárolunk valami új holmit. Kevesebb impulzusvásárlással kevesebbet költünk, a megtakarított összeget másra fordíthatjuk.
  • Löketet ad egyedi stílus kialakításához, ellenben az uniformizált Fast Fashion termékekkel.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

The Compassionate Closet (@thecompassionatecloset) által megosztott bejegyzés

Korábbi cikkeink a témában

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

14 − tizenegy =

hirdetés