Ízletes és egészséges ropogtatnivaló házilag: csicseriborsó snack

A csicseriborsó rost- és fehérjetartalma kimagasló, számos kedvező élettani hatást tulajdonítanak neki, emellett ízletes is, érdemes rendszeresen beiktatni az étrendbe. Változatosan felhasználható; áztatás után megfőzve belekeverhető friss salátákba, levest is készíthetünk belőle, pürésítve pedig hummuszt.

Fűszerezve, megsütve remek ropogtatnivaló, kiválthatjuk vele a bolti – liszttel készült – snack-eket. Az ízesítésével kísérletezhetünk, az elkészítési módot – szerkesztőnk kedvenc – változatát ismertetjük. Az adag elegendő egy kisebb társaság számára, de zárt dobozban vagy zacskóban felhasználásig tárolható. 

Hozzávalók

25 dkg csicseriborsó

kb. fél dl olívaolaj

1 mk curry

fél mk őrölt római kömény

1 mk chili pehely (mi a török éttermekből ismert változatot használjuk)

só ízlés szerint

Elkészítés

A csicseriborsót áztassuk hideg vízben néhány óráig. A csicseriborsó megduzzad; az áztatóvizet öntsük le róla, öblítsük át folyó víz alatt, majd tegyük fel enyhén sózott vízben főni. Kb. 15-20 perc alatt roppanós puhára fő.

Szűrjük le, csepegtessük le róla a vizet.

Egy közepes mély tálkába öntsük az olívaolajat, keverjük hozzá a fűszereket, a sót. 

A fűszeres olajba borítsuk bele a csicseriborsót és alaposan forgassuk át kanállal – vagy rázzuk össze, tegyünk fedelet a tálkára.

Sütőpapírral bélelt tepsin terítsük szét a fűszeres csicseriborsót.

Előmelegített sütőben 180-as hőfokon süssük aranybarnára. Sütési idő kb. 20 perc.

A belseje puha, a külseje roppanós.

hirdetés
0 válaszok

Ide írhatod a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 + tizenhét =

hirdetés